سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 98729
|
12:36 - 1402/02/20
نسخه چاپی

با حضور دانشمندان فقه، حقوق و علوم سیاسی برگزار شد؛

همایش ملی آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در اردبیل

همایش ملی آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در اردبیل
همایش ملی آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی با شرکت اندیشمندان آینده پژوهی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش سبلان ما،اولین همایش ملی آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی با حضور اساتید و دانشجویان رشته های فقه، حقوق و علوم سیاسی سراسر کشور بصورت حضوری و مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه سرشار از استعدادهای علمی و پژوهشی است گفت: پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی از جمله پژوهشگران سرآمد ایران و دنیا هستند بطوریکه در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۵۰۰ مقاله علمی توسط پژوهشگران این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی تولید و منتشر شد که نشان دهنده انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ کار تحقیقات ارزشمند است.
وی افزود: نشان دادن راه درست توسعه، پیشرفت و تصمیم گیری وظیفه دانشگاه است و این وظیفه زمانی به درستی انجام می‌شود که دانشگاه تولیدات علمی مطلوبی ارائه کند.

رزمجو حضور ۵ دانشمند یک درصد برتر جهان، ۱۷ دانشمند ۲ درصد برتر جهان در دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و گفت: پراستنادترین پژوهشگر حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر کشور نیز عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی هستند در حالیکه 10 سال پیش نام دانشگاه محقق اردبیلی در سطح کشور هم مطرح نبود.

وی در ادامه سخنان خود از جذب ۵۰۰ دانشجوی خارجی طی ماه‌های اخیر در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی امروز به دانشگاه مرجع تبدیل شده است و گواه این مدعا جذب 500 دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، سوریه،پاکستان، افغانستان و کشورهای همسایه است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در این همایش با بیان اینکه علم فقه یکی از رشته‌های علوم دینی است گفت: احکام  دینی از طریق سنت و قرآن استنباط می‌شود، به همین دلیل است که علم فقه راه و رسم زندگی را به بشریت نشان می‌دهد.

وی به وظیفه سنگین دانشگاهیان در خصوص تعلیم علم و تهذیب نفس، اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان باید علاوه بر اینکه خودشان الگو باشند، اقشار مختلف جامعه را نیز به این سمت سوق دهند.


 سید محمد رضی‌نژاد معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه آینده پژوهی جزو ضروریات هر جامعه‌ای است گفت: آینده پژوهی ترسیم آینده است و اگر در جامعه‌ای آینده پژوهی به درستی انجام شود می‌تواند پدیده‌های آتی را پیش بینی کند.

وی افزود: اگر آینده پژوهی به درستی انجام گیرد نتایج مطلوبی برای جوامع خواهد داشت.

سخنرانی برخط حجت‌الاسلام بهروزی لک از دانشگاه باقرالعلوم، حجت‌الاسلام غلامی از پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و تجلیل از پژوهشگران برتر از جمله برنامه‌های این همایش ملی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

 

انتهای پیام/ج
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد