سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 98734
|
06:59 - 1402/02/21
نسخه چاپی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در گفتگو با:

فعالیت‌های فرهنگی مثمرثمر در گرو مطالعات عمیق است

فعالیت‌های فرهنگی مثمرثمر در گرو مطالعات عمیق است
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: کار فرهنگی که از مطالعه عمیق برگرفته از نیازسنجی جامعه برخوردار نباشد محکوم به شکست است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما، به تشریح علل عدم موفقیت برنامه‌های فرهنگی در جامعه پرداخت و گفت: متأسفانه علی‌رغم برنامه‌ریزی‌ها و صرف هزینه‌ها و توان نیروی انسانی، اغلب برنامه‌های فرهنگی فاقد اثرگذری مثمرثمر در جمعه هستند.

وی از مطالعه عمیق موضوع مورد نظر و نیاز سنجی به‌عنوان زیربنای کار فرهنگی مثمر ثمر در جامعه نام برد و گفت: کار فرهنگی که از مطالعه عمیق برگرفته از نیازسنجی جامعه برخوردار نباشد محکوم به شکست است چراکه نیاز مردم شناسایی و پاسخ داده نمی‌شود.

جعفرزاده از عدم هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی موضوع خاص به‌عنوان یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت برنامه‌های فرهنگی در جامعه نام برد و گفت:تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی از ظرفیت بالایی برای پیشبرد اهداف سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در جامعه برخوردار هستند که بی‌ادعا و بی‌منت کارهای بزرگی در جامعه انجام می‌دهند که شایسته است متولیان فرهنگی استان با حمایت از این مجموعه‌ها در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد