سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98743
|
17:59 - 1402/02/21
نسخه چاپی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

۵۱ تالاب اکولوژیکی در استان اردبیل ثبت شده است

۵۱ تالاب اکولوژیکی در استان اردبیل ثبت شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت ۵۱ تالاب زیستگاهی و اکولوژیکی در استان اردبیل خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ هزار بال پرنده مهاجر توسط ۱۸ سایت سرشماری در اردبیل ثبت شده است.

به گزارش سبلان ما،حسن قاسم‌پورمدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل عصر امروز در همایشروز جهانی پرندگان مهاجر در اردبیل گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار بال پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌ها و آبگیرهای استان سرشماری شدند.

وی با بیان اینکه پارس‌آباد و اصلاندوز در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد گفت: تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده در تالاب‌ها، آب‌بندها، شالیزارها، حاشیه رودخانه‌ها و مزارع برای استراحت و زمستان‌ گذرانی فرود می‌آیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: استان اردبیل۱۸ سایت سرشماری پرندگان دارد و بیشترین جمعیت پرندگان شمارش شده نیز مربوط به سایت‌های میل‌مغان، تپراق‌کندی و شورابیل است.

وی به تالاب‌های استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ۵۱ تالاب با مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار در استان اردبیل فعال هستند که دارای ارزش زیستگاهی و اکولوژیکی بوده و هر سال مورد پایش زیست محیطی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر ممنوع بوده و ماموران حفاظت محیط‌ زیست به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد، از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد