سرویس: سیاسی
کد خبر: 98749
|
16:21 - 1402/02/22
نسخه چاپی

امام جمعه پارس‌آباد:

طرح صالحین بسیج، از طرح‌های موفق تربیتی در کشور است

طرح صالحین بسیج، از طرح‌های موفق تربیتی در کشور است
امام جمعه پارس‌آباد طرح صالحین را یکی از طرح‌های موفق در کشور دانست و گفت: وجود انگیزه در بین مربیان یکی از نکات اصلی برای موفقیت در مسیر تربیت جوانان مؤمن انقلابی است.

به گزارش سبلان ما، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام جمعه پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی گفت: کاپیتولاسیون اولین حضور سیاسی مردم ایران بود.

وی گفت: مخالفت با قانون تبعیض‌آمیز کاپیتولاسیون به یکی از محورهای اصلی مبارزات و مطالبات انقلابیون تبدیل شد و سرانجام بعد از سال‌ها مبارزه و در حالیکه چند ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ بر اساس مصوبه شورای انقلاب به صورت رسمی و برای همیشه لغو شد.

امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه وقتی حضرت امام خمینی (ره) کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران نامید افزود: ملت بزرگ و فداکار ایران، با دریافت خبر تبعید غیرقانونی رهبر خویش، به اعتصاب و تظاهرات بزرگی دست زدند. در تهران و قم و بسیاری از شهرستانها، بازارها تعطیل شد. دستگیری و تبعید امام خمینی (ره)، با واکنش شدید محافل روحانی نیز روبرو گردید و درس‌های حوزه‌های علمیه و نمازهای جماعت، به عنوان اعتراض، در قم و مشهد و تهران و بسیاری از شهرستانها ۱۵ تا ۳۰ روز تعطیل شد.  

خطیب نماز جمعه پارس‌آباد گفت: مناسبت دیگر این ماه را تنباکو و اعتراض علما به آن و تحریم است که با فتوای مرحوم میرزا محمد‌‎ ‏حسن شیرازی این مسأله به نفع مردم خاتمه یافت.

امام جمعه پارس‌آباد به بیان ویژگی‌های امام جعفرصادق (ع) پرداخت و گفت: امام جعفرصادق (ع) در زمان حیات خود منشأ و پایه‌گذار خدمات بزرگی برای دین مبین اسلام بوده و امروز به برکت این امام همام، آثار نبوت و اهل‌بیت (ع) زنده و پابرجا مانده است.

 باقری بنابی با بیان اینکه امام صادق (ع) نقشه راه زیست سعادتمندانه شیعه و جهان بشریت را به زیبایی تبیین کردند، گفت: امام صادق (ع) مرزهای فکری را تبیین و در حوزه‌های اعتقادی، اسلام ناب را معرفی کردند.

وی طرح صالحین را یکی از طرح‌های موفق در کشور دانست و گفت: وجود انگیزه در بین مربیان یکی از نکات اصلی برای موفقیت در این مسیر تربیت جوانان مومن انقلابی است.

امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه امروز دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا جوانان را به سمت بی‌حجابی و دوری از هنجارها سوق دهند گفت: همه وظیفه داریم با امر به معروف و نهی از منکر و رعایت قوانین دینی و ملی سلامت جامعه را تضمین کنیم.

وی گفت: از واحدهای صنفی تقاضا می‌کنیم رعایت عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار دهند، در غیر این صورت واحد متخلف مشمول برخورد قانونی از جمله پلمب قرار خواهد گرفت.

خطیب نماز جمعه پارس‌آباداظهار داشت: همه باید نسبت به رعایت عفاف و حجاب توجه و اهتمام جدی داشته باشند چراکه این امر موجب تحکیم بنیان خانواده و تقویت بنیه اجتماعی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد