سرویس: سیاسی
کد خبر: 98790
|
01:32 - 1402/02/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

برند ملی اردبیل در فضای سیاسی کشور

برند ملی اردبیل در فضای سیاسی کشور
در جریان انتخابات مجلس یازدهم، متحدان سیاسی نیکزاد در تهران بر حضور او از لیست پایتخت اصرار داشتند؛ اما انتخاب نیکزاد زادگاهش بود.

به گزارش سبلان ما، مهدی توحیدی مشکینی فعال سیاسی اردبیل در یادداشتی به بررسی انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال آخر پرداخت و نوشت: کمتر از یک هفته دیگر، ترکیب هیئت رئیسه مجلس یازدهم برای سال آخر مشخص می‌شود. 

 کاندیداتوری نادران و آقاتهرانی برای کرسی ریاست هم گواه عینی همین ماجراست. تفسیر امر، استارت پروژه حذف قالیباف است؛ اما سبدآرای آنها در قیاس با قالیباف از وزن کمتری برخودار است و در نهایت به نظر نمی‌رسد که سکه ریاست در سال آخر به نامی غیر از محمدباقر قالیباف ضرب شود.  

علی‌رغم کاندیداتوری مجتبی ذوالنوری برای نائب رئیسی، به رسم مالوف کرسی‌های اول و دوم نائب رئیسی هم میان علی نیکزاد و عبدالرضا مصری بالا و پائین خواهد شد و در این میان نیکزاد از اقبال بالاتری برخوردار است. برای ما اردبیلی‌ها هم، تکرار نیکزاد در نواب اولی ریاست مجلس پراهمیت است.  

او برند ملی اردبیل در فضای سیاسی ایران بشمار می‌رود که در زمره رجال متنفذ و جریان‌ساز سطوح کلان حاکمیت قرار دارد.

در جریان انتخابات مجلس یازدهم، متحدان سیاسی نیکزاد در تهران بر حضور او از لیست پایتخت اصرار داشتند؛ اما انتخاب نیکزاد زادگاهش بود.   

مسیر برای تکرار نیکزاد مهیاست و از همین حالا هم می‌توان او را در قامت نائب رئیس سال آخر مجلس دید.  

وکلای استان اردبیل در بهارستان سر هر موردی هم افتراق نظر داشته باشند، بر سر حضور نیکزاد در کرسی نائب رئیسی اجماع نظر داشته و دارند؛ چرا که در حداقلی‌ترین حالت حضور پرقدرت نیکزاد در هیئت رئیسه بر قدرت لابی و چانه‌زنی آنها نیز می‌افزاید؛ علی‌الخصوص در سال آخر که نمایندگان انبوهی از وعده‌های بر زمین مانده دارند و در مسیر تحقق آن نیازمند یک کرسی متنفذ در سطح ملی‌اند که یحتمل این مهم از کانال علی نیکزاد سهل الوصل‌تر خواهد بود.  

اجماع نمایندگان اردبیل و اهتمام آنها برای تقویت سبدآرای نیکزاد در انتخابات هیئت رئیسه؛ آینده آنها در بهارستان را ترسیم خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد