سرویس: اخبار آذربایجان
کد خبر: 98792
|
09:04 - 1402/02/27
نسخه چاپی

متخلفان چهار هزار مترمربع از تالاب کانی‌برازان مهاباد را تخریب کردند

متخلفان چهار هزار مترمربع از تالاب کانی‌برازان مهاباد را تخریب کردند
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: متخلفان چهار هزار مترمربع از تالاب بین المللی کانی‌برازان این شهرستان را تخریب کردند.

به گزارش سبلان ما،فاروق سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرناگفت: متخلفان به صورت شبانه حدود چهارهزار مترمربع از عرصه تالاب بین المللی کانی‌برازان را تخریب کرده بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این تالاب عملیات تخریب متوقف شد.

وی اضافه کرد: این متخلفان که از تاریکی شب برای تخریب استفاده کرده بودند، شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: هر گونه دخل و تصرف در تالاب ها و مناطق حفاظت شده برابر قانون ممنوع است و با متخلفان برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به زادآوری صدها قطعه پرنده در تالاب کانی برازان ادامه داد: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» این شهرستان زادآوری کردند و جوجه‌های بسیاری از پرندگان این تالاب از جمله خوتکا و چنگرها سر از تخم بیرون آورده‌اند.

به گزارش ایرنا، تالاب بین المللی «کانی‌برازان» مهاباد که نخستین سایت پرنده نگری کشور نیز محسوب می‌شود با وسعتی افزون بر یک هزار هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمالغرب کشور به شمار می‌رود.

متخلفان چهار هزار مترمربع از تالاب کانی‌برازان مهاباد را تخریب کردند

بر اساس آخرین بررسی‌ها، تعداد ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی متعلق به ۱۱ خانواده در این تالاب شناسایی شده که در صورت اضافه کردن گونه‌های خشکی زی، این تعداد به بیش از ۱۸۰ گونه خواهد رسید و همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

در شهرستان مهاباد علاوه بر تالاب بین المللی «کانی‌برازان»، تالاب‌های دایمی «حسن خان» و «قوپی باباعلی» و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله «گروس»، «داشخانه» و «قره قشلاق» نیز وجود دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/ ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد