سرویس: سیاسی
کد خبر: 98870
|
19:19 - 1402/03/01
نسخه چاپی

مسئول بسیج جامعه زنان استان اردبیل:

الگوی زن مسلمان، الگوی جهانی است

الگوی زن مسلمان، الگوی جهانی است
مسئول بسیج جامعه زنان استان اردبیل به مقایسه الگوی رن ایرانی با دوالگوی شرق و غرب پرداخت و گفت: تنها الگوی زن مسلمان است که می تواند زنان ایرانی را به جایگاه اصلی خود در جوامع مختلف برساند.

مریم حامدی در گفتگو باسبلان ما، به تشریح وضعیت بانوان پیش از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: قبل از انقلاب دو نوع الگوی شرقی و غربی در کشور و جهان حاکم بود و زنان ایرانی همچون سایر نقاط جهان یا از الگوهای شرقی پیروی می کردند و  یا اینکه تحت سیطره فرهنگ غرب بودند،

وی با بیان اینکه الگوی سوم معادلات جهانی را به هم ریخت گفت: انقلاب اسلامی الگویی به جهان معرفی کرد که هم اکنون با فراگیرتر شدن آن به عنوان الگوی موفق در جهان مطرح است.

حامدی با بیان اینکه الگوی زن مسلمان برگرفته از تعالیم اسلام است که با نه گفتن به الگوهای شرقی و غربی، خود به عنوان یک الگوی جامع مطرح  شده است، به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره 7000شهیده انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: الگوی زن مسلمان از آن زمان  روح تازه ای گرفت بطوریکه با طرح ریزی مناسب جهانی شد.

مسئول بسج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) به شهدای مدافع حرم و حریم اشاره کرد و گفت: شهدا در دامن پاک مادرانی پرورش یافتند که الگویشان حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) است و این موهبت به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال با انقلاب اسلامی هویت زن را به آنها بازگرداند گفت: الگوی زن مسلمان تا ابد تاریخ زنده و جاوید خواهد ماند چراکه شیوه و اسلوب آن بر گرفته از اصولی است که ریشه در تعالیم ائمه معصومین (ع) دارد.

حامدی خشم دشمنان اسلام از حجاب زن مسلمان را یادآور شد و گفت: دشمنان از اینکه در برابر زنان محجبه ناتوان هستند در آتش خشم خود می سوزند.

وی از رعایت حجاب به عنوان دفاع از دین نام برد و گفت: زن با رعایت حجاب علاوه بر اینکه از حریم خود دفاع می کند در واقع امنیت جامعه را نیز تضمین می کند و این بزرگترین نعمت الهی و موهبت است که خداوند متعال به انسان ها عطا کرده است.

مسئول بسج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع)  در پایان سخنان خود به فلسفه حجاب اشاره کرد و گفت: خداوند متعال با اهدای حجاب به زنان در واقع حضور سالم و پرنشاط بانوان را در فعالیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب عین آزادی برای زنان است، گفت: هر انسان آزاده ای با نگاهی به تاریخ و مرور اتفاقات فدک، جنگ احد و خندق و مرور مباحث تاریخ صدر اسلام به وضوح به نقش اثر بخش حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه پی می برد.

مسئول بسج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع)  با بیان اینکه الگوی زن مسلمان، زنان را به جایگاه اصلی خود در فعالیت های اجتماعی رسانده است از حجاب به عنوان حق الله نام برد و گفت: حیا، عفت،صیانت و قناعت از جمله عوامل مهم زمینه سازی حجاب در انسان ها است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد