سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98909
|
15:05 - 1402/03/06
نسخه چاپی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل:

کلاهبردار ارزهای دیجیتال در اردبیل دستگیر شد

کلاهبردار ارزهای دیجیتال در اردبیل دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار ارزهای دیجیتال در اردبیل خبر داد.

به گزارش سبلان ما،علی قهرمان طالع  رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار ارزهای دیجیتال در اردبیل خبر داد و گفت: با مراجعه فردی به هویت معلوم و تعداد ۲۳ نفر دیگر از همشهریان مبنی بر کلاهبرداری هفت میلیارد ریالی به بهانه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال با وعده سود چند برابری، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم با جلب اعتماد افراد به آنها وعده سود چند برابری مبلغ سرمایه‌گذاری را داده بود، اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که برخی از شاکیان توسط متهم و برخی نیز توسط افراد آشنا به امور صرافی‌های آنلاین احراز هویت شده‌اند.

وی بیان کرد: متهم با کد معرف حساب صرافی خود، اقدام به ثبت‌نام این افراد کرده و با در دست داشتن اطلاعات حساب این افراد نیز کارهای تبدیل پول و واریزی‌ها را انجام داده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل اضافه کرد: در بررسی‌های کارآگاهان سایبری مشخص شد متهم با دعوت از مالباختگان به خانه خود در روستای مرزی، اقدام به سخنرانی و جلب اعتماد آنان در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال کرده و با شگردهای خاص مبالغی از هر یک از آنها بابت خرید ارز دیجیتال دریافت و نوید سود چند برابری داده است.

سرهنگ قهرمان طالع ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع با هماهنگی مراجع قضایی و با انجام اقدامات تخصصی این کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: متهم دستگیر شده ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشت که پس از ارائه مستندات دیجیتالی، شواهد و قرائن متقن لب به اعتراف گشود و نسبت به ارتکاب بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی افزود: در ادامه رسیدگی تمام حساب‌های بانکی و صرافی‌های داخلی ، اموال و دارایی‌های متهم توقیف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به شهروندان توصیه کرد شهروندان از تبلیغاتی با عناوین دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال ، استخراج بدون دستگاه، درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه‌های استخراج پرهیز کرده و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 

منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد