سرویس: اقتصادی
کد خبر: 98922
|
14:37 - 1402/03/08
نسخه چاپی

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست‌جمهوری:

مبارزه با مفاسد نصیحت نیست، قانون لازم‌الاجرا است

مبارزه با مفاسد نصیحت نیست، قانون لازم‌الاجرا است
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اصول و ارزش‌های نظام ما باید به اسناد اجرایی لازم الاجرا تبدیل شود، گفت: مبارزه با مفاسد نصیحت نیست، قانون لازم‌الاجرا است.

به گزارش سبلان ما، مصطفی پورکاظم شایسته معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست‌جمهوری ظهر امروز در جشنواره فرمان 8 ماده‌ای که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به قوانین مبارزه با مفاسد اقتصادی در ایران و کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: برخلاف ایران که فرامین و قوانین مصوب در زمینه مبارزه با مفاسد نصیحت شمرده می‌شود، در سایر کشورها قانون لازم‌الاجرا است.

وی به لزوم کار پژوهشی در این زمینه اشاره کرد و گفت: اصول و ارزش‌های نظام ما باید به اسناد اجرایی لازم الاجرا در کشور تبدیل شود

وی با بیان اینکه حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع کلی است گفت:  در نظام اقتصادی ما مبارزه با قاچاق سخت‌تر از سایر نظام‌های سیاسی است.

 وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا تنها مربوط به دولت نیست گفت: باتوجه‌به اینکه ۱۲ دستگاه اجرایی به همراه قوه مقننه نیروهای مسلح و اتاق تعاونی‌ها عضو این ستاد هستند گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ستاد حاکمیتی است.

وی گفت: مطالبه‌گری در خصوص مبارزه با فساد نگاه کلی است.

معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست‌جمهوری فعال‌بودن ۱۵۰ گمرک و ۶۰ بندر تجاری در کشور را یادآور شد و تصریح کرد: لایحه ارتقای سلامت اداری نیز با الهام از هشت فرمان مقام معظم رهبری در مجلس تصویب شده است.

وی افزود: برای ترک فعل نیز برای اولین‌بار در ستاد پرونده تشکیل شده و مسئول ترک فعل کرده نیز محکوم شده است.

بر اساس این گزارش رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز این دانشگاه را یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه ملی و بین‌المللی دانست و گفت: این دانشگاه با حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی، ۵۳۰ دانشجوی بین‌المللی، ۴۰۰ عضو هیئت‌علمی و ۴۰۰ کارمند در حال فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد