سرویس: سیاسی
کد خبر: 98942
|
14:20 - 1402/03/10
نسخه چاپی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

علت مشکلات کشور،دوری برخی مسئولین از ولایت‌مداری است

علت مشکلات کشور،دوری برخی مسئولین از ولایت‌مداری است
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانیت همیشه سپر بلای مردم بوده است، گفت: امروز باید مسئولینی عهده‌دار مسئولیت شوند که ولایتمداری‌شان تایید شده باشد چراکه پیشرفت کشور در گرو پیروی از ولایت فقیه است.

به گزارش سبلان ما، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در اجلاسیه شهدای روحانیون و طلاب استان اردبیل، با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۸ شهید  طلبه و روحانی استان اردبیل به تبیین نقش و جایگاه روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: محور اول نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس کلان و کلی بود که این نقش‌آفرینی اختصاص به امام راحل و شخصیت‌هایی که به عنوان بازوان امام خمینی (ره) عمل می‌کردند داشت.

وی پشتیبانی روحانیت را محور دوم نقش‌آفرینی روحانیون در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تنور جنگو دفاع مقدس را روحانیت گرم نگه داشت و این روحانیت بود که مظلومیت جبهه را سر طنین انداز  کرد

این مبلغ اسلامی ضرورت ایستادگی و مقاومت در دوران دفاع مقدس را متذکر شد و گفت: تبیین و بصیرت‌افزایی از رسالت های روحانیون در دوران دفاع مقدس بود.

وی از نقش مسئولیتی روحانیت در جنگ به عنوان محور سوم نقش روحانیت در دفاع مقدس نام برد و گفت: بخشی از فعالیت‌های رزمی در دفاع مقدس و جنگ، فعالیت‌های عقیدتی و سیاسی، تبلیغات فرهنگی، عملیات روانی و روابط عمومی بود که اغلب بار مسئولیتی این بخش به عهده روحانیون بود.

ذوالنوری محور چهارم نقش و جایگاه روحانیت را جایگاه فرماندهی عنوان کرد و گفت: فرماندهی در عملیات کربلای ۴ و ۵، فرماندهی قرارگاه کربلا از جمله موارد مبین نقش فرماندهی روحانیت در دفاع مقدس بود.

وی گفت: شهید مصطفی ردانی‌پور، شهید سردار سیدمحمد حجازی و شهید میثمی در مدرسه حقانی قم طلبه بودند. شهید مصطفی ردانی از بنیانگذاران لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و فرمانده قرارگاه فتح بود. 

ذوالنوری حضور تخصصی روحانیت در جنگ را محور بعدی نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس نام برد و گفت: بسیاری از روحانیون در تخصص‌های مختلف مانند خلبان هلی‌کوپتر کبرا، تیربارچی، تخریبچی، راننده تانک، خدمه آتشبارهای زرهی، غواص و پزشک در کنار رزمندگان جبهه حضور داشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به نقش تبلیغی نمایندگان امام، ائمه جمعه و جماعات اعضای جامعه مدرسین و حتی برخی از مراجع عظام در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اردبیل مهد علما و مفاخر بزرگ مانند آیت‌الله مشکینی، یکتایی و سیدحاتمی است و این استان شخصیت‌های ارزشمند بزرگی در دل خود دارد

وی شهادت 4 هزار شهید طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: ۴۲  امام جمعه و امام جمعه موقت به شهادت رسیدند، 

دوالنوری محور بعدی فعالیت روحانیت را محور تبلیغی روحانیت از خطوط مقدم را تا مراکز پشتیبانی و عقبه و مراکز تجمع نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: روحانیت در دفاع مقدس با بیان احکام نورانی اسلام مسائل مبتلا به رزمندگان روحیه دادن، آیات جهاد شهادت، مباحث اخلاقی و مشاوره‌های مختلف پشتیبان رزمندگان بودند و بنیه اعتقادی رزمندگان را تقویت می‌کردند.

 

ذوالنوری با بیان اینکه روحانیون رزمنده گمنام‌ترین قشر روحانیت بودند، گفت: آمار شهدای روحانی از 4 هزار شهید روحانی اعلام شده بیشتر است چرا که طلبه‌های زیادی بودند که می‌خواستند گمنام باشند و حتی بعد از شهادتشان هم روی سنگ قبرشان هم اسمی از روحانی بودنشان نیست.

وی گفت: رمز موفقیت روحانیت در طول تاریخ این بوده که به مردم نگفتند بروید بجنگید؛ یا رفتند و گفتند بیایید و بجنگیم و یا گفتند برویم و بجنگیم و این بیانگر چنین واقعیتی است کهروحانیت همیشه سپر بلای مردم بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی محور بعدی نقش‌آفرینی روحانیت را محور رزمی و تبلیغی عنوان کرد و گفت: برخی از روحانیون هم کار تبلیغ می‌دانستند و هم در رزم شرکت می‌کردند. جایی که لازم بود با عبا و عمامه به عنوان سخنران نقش‌آفرینی می‌کردند و در جای دیگر هم لباس رزم پوشیده و دوشادوش و پیشاپیش رزمندگان نقش‌آفرینی می‌کردند.

در ادامه سخنان خود به نقش کلان روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمن 3 بار مهران را گرفت واین شهر 3 بار آزاد شد چراکه امام فرمودند مهران به هر قیمتی باید آزاد شود، این جمله امام تمام معادلات، برآوردها و استانداردها را به هم ریخت و جنگ عاشورایی شد.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه امروز ولایت همان ولایت است و امام نیز همان امام است، به سخنی از شهید آوینی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: برخی به امام گذشته‌شان افتخار می‌کنند ولی نسبت به امام وقتشان این‌طور نیستند، علت این است که آنها امام گذشته را به هر شکلی بخواهند تفسیر می‌کنند که با منافعشان هماهنگ باشد ولی امام زنده و حی را نمی‌توانند مصادره کنند.

وی علت مشکلات امروز کشور را دوری از ولایت‌مداری برخی مسئولین عنوان کرد و گفت: مسئولانی باید عهده دار مسئولیت شوند که ولایتمداری‌شان تایید شده باشد و معتقد باشند.

این نماینده مجلس فتوای تاریخی مرحوم میرزای شیرازی  را یادآور شد و گفت: بعد از این فتوا مرحوم مدرس در سفری به عراق خدمت ایشان می‌روند و درباره تاثیر این فتوا گزارشی به میرزای شیرازی می‌دهند. مرحوم میرزای شیرازی ابتدا لبخند می‌زنند اما بعد از مدتی اشکشان جاری می‌شود. وقتی مرحوم مدرس علت را از ایشان جویا می‌شود ایشان پاسخ می‌دهد تا الان دشمن تاثیر فقه و فقاهت و مرجعیت و ولایت را نفهمیده بود، از امروز که فهمید کمر به نابودی آن می‌بندد.

وی تصریح کرد: عمامه‌پرانی های اتفاق افتاده و یا زیرگرفتن عمدی روحانیون با خودرو همه بر گرفته از دسسه های دشمنان در راستای ضربه زدن به روجانیت است تا نقش برجسته روحانیت و تاثیر گرفت آن در جامعه کم رنگ شود

ذوالنوری خاورمیانه جدید استکبار جهانی را یادآور شد و گفت: رژیم صهیونیستی بعد از کشف نقش روحانیت و تأثیرگذاری آن در منطقه درصصد بود تا نام و اثری از جمهوری اسلامی نباشد. چراکه در راس نظام اسلامی روحانیتی قرار دارد که ملت را پای نظام نگه داشته است.

 

وی به ایجاد گروه‌هایی همچون داعش و تجهیز و حمایت‌های بی‌شائبه غرب از آن برای سقوط نظام اسلامی را متذکر شد و گفت: از دیدگاه دشمنان روحانیت ستون خیمه نظام اسلامی است که باید آن را بزنند و امروز وظیفه همه دستگاه‌های نظام اعم از دولت و مجلس این است که دست به دست هم بدهند و خدمات روحانیت را تبیین کنند.

نائب رئیس مجلس گفت: دشمن سعی می‌کند مقصر کم کاری‌ها و فشارهای اقتصادی که به گرده مردم است را روحانیت و نظام دینی معرفی کند و امروز باید مواظب باشیم که این دستاوردها از بین نرود.

وی به مشکلاتاقتصادی اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات کشور مسائلی است که تحریم درباره آن نقش نداشته است، مانند پسته، زرشک، زعفران و فرش که در این بخش‌ها نسبت به قبل از انقلاب در این حوزه‌ها پسرفت داشتیم و تحریم هم با آن کاری نداشته است.

وی گفت: در مسائلی که تحریم متوجه آنها هست، در برخی حوزه‌ها تحریم را دور زدیم و جاهایی خودکفا شدیم و دستمان را از زیر سنگ تحریم بیرون کشیدیم و جاهایی هم مثل حوزه خودرو بی‌عرضگی نشان دادیم و هنوز هم بدبختی‌ها را می‌کشیم.

ذوالنوری پیشرفت حوزه‌هایی مثل هوافضا، موشکی، های‌تک مختلف، نانوتکنولوژی، تجهیزات و تسلیحات نظامی و هسته‌ای را یادآور شد و گفت: در این موارد نه تنها تحریم بودیم بلکه دشمن حاضر بود میلیاردها دلار هزینه کند که ما یک قدم در این حوزه‌ها جلو نرویم اما امروز دوست و دشمن به پیشرفت‌های محیرالعقول ما در این حوزه‌ها اقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: در جاهایی که پیشرفت کردیم زیر بیرق ولایت حرکت کردیم و تعهد به ولایت داشتیم و کسانی در این حوزه‌ها کار کردند که ولایتمدار و تکلیف گرا بودند و در این حوزه‌ها پارتی بازی، نورچشمی بازی، فیش‌های حقوق های نجومی، وادادگی و خودباختگی و نگاه به دست دشمن نبوده است و اینجا حوزه انقلاب بوده است و اگر در جایی پسرفت داریم علت این است انقلاب آن حوزه را تسخیر نکرده و نگذاشتند انقلاب در آن حوزه بماند.

ذوالنوری با بیان اینکه ویرانی‌ها متعلق به انقلاب نیست تصریح کرد: پیشرفت‌ها متعلق به انقلاب است، هر جا انقلاب را پس زدند ویرانی به وجود آمد. هر جا تفکر انقلابی و بسیجی و فرهنگ جبهه و جنگ و شهدا رفته، آنجا آبادانی و پرچم افتخار برافراشته شده است. بنابراین باید حواسمان باشد و ولایتمدار عمل کنیم. 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد