سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98961
|
08:38 - 1402/03/12
نسخه چاپی

استاندار اردبیل خبر داد:

ارسال برآورد خسارات سیل گرمی به مرکز مدیریت بحران

ارسال برآورد خسارات سیل گرمی به مرکز مدیریت بحران
استاندار اردبیل به خسارات سیل در شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: خسارات وارده برآورد شده و جهت پرداخت خسارات، به مرکز مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش سبلان ما، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل صبح امروز  در جلسه بررسی میدانی روند خدمات رسانی به سیل‌زدگان گرمی گفت: در روزهای گذشته به‌دنبال سیل رخ‌داده در سطح شهرستان گرمی، آب شرب شهر گرمی و چند روستای این شهرستان قطع شده بود که با ذخیره‌سازی آب شرب تصفیه‌ شده و ترمیم خط انتقال آب‌رسانی، آب شرب مناطق مذکور تا ساعات آتی وصل می‌شود.

وی افزود: ترمیم خط انتقال آب شرب شهرستان گرمی در روزهای اخیر ۳ شیفته در دستور کار بوده و پس از ترمیم، حجم انتقال آب شرب ۲۴۰ لیتر در ثانیه خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: بارش‌های سیل‌آسای چند هفته اخیر در سطح استان اردبیل، مشکلاتی اعم از مسدود شدن راههای ارتباطی در استان پدید آورده بود اما در عین حال با این بارش‌ها، سدها و آب‌های زیرزمینی استان از وضعیت بحرانی خارج شدند.

استاندار اردبیل: برآورد خسارات سیل گرمی  به مرکز مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود

عاملی با بیان این‌که کمیته مدیریت بحران شهرستان گرمی از ساعات اولیه سیل برگزار شده است، گفت: سیل اخیر شهرستان گرمی به ۳۵ روستا، شهرک ولیعصر(عج) شهر گرمی، شهرک صنعتی و مزارع کشاورزی و گلخانه‌ای خسارات قابل توجهی را وارد کرده و موجب اخلال در زندگی و کسب‌وکار مردم شهرستان شده است.

وی به برآورد خسارات سیل در شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: بخشی از خسارات وارده برآورد شده و مابقی تا فردا انجام می‌شود و نهایتا جهت پرداخت خسارات، به مرکز مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد.

عاملی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده طی روزهای آینده، مجددا بارش‌هایی در سطح شهرستان گرمی رخ خواهد داد که باید تمامی مدیران دستگاه‌ها اقدامات لازم اعم از بازگشایی مسیل‌ها و استحکام‌سازی‌ها را جهت عدم تکرار مشکلات رخ‌داده اخیر را در دستور کار قرار دهند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد