سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 99023
|
12:52 - 1402/03/16
نسخه چاپی

با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی برگزار شد؛

آیین معارفه رؤسای دفتر نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی

آیین معارفه رؤسای دفتر نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی
آیین تکریم و معارفه مسئولین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ه محقق اردبیلی با حضور معاون منابع انسانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلان ما، آیین تکریم و معارفه مسئولین سابق و جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ محقق  اردبیلی با حضور معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، روسا و معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان و جمعی از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل برگزار شد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با بیان اینکه در دوران مدیریت آنچه به یادگار می‌ماند عملکرد مان است اظهار داشت: در طول مدت فعالیت مسئول قبلی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، خدمات ارزنده ای نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در میدان دانشگاه‌های استان اردبیل انجام شد که تمام این زحمات و فعالیت‌ها قابل تقدیر است.

وی افزود: امیدوارم با توجه به تجارب ارزنده مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل انشالله شاهد اقدامات و فعالیت‌های بزرگ و تاثیرگذاری در حوزه‌های مربوطه باشیم.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به نقش نهاد رهبری در اقدامات فرهنگی دانشگاه‌ها، گفت: در دوران مسئولیت مسئول قبلی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان و دانشگاه محقق اردبیلی اقدامات و فعالیت‌های بسیار مهمی ازجمله همایش‌های بزرگی صورت گرفت که قابل تقدیر است و در پیشبرد اهداف دانشگاه بسیار نقش مهمی ایفا کرد.

فنی اصلی با تاکید بر نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی در کار فرهنگی، بیان کرد: در بحث کارهای فرهنگی ۳۲ نهاد در کشور ما نقش اساسی دارند اما در دانشگاه محقق اردبیلی شاهد تلاش‌های جهادی، متواضعانه و خستگی‌ناپذیر مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در پیشبرد اقدامات فرهنگی هستیم.

مرتضی ابراهیمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره و شهدای قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: دانشگاه با ۳ مولفه دانشجویان، اساتید و کارمندان طرف است و در سالیان گذشته شاهد ارشادها و راهنمایی‌هایی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بودیم که انشالله این مهم ادامه دار باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه امروزه با نوعی واژه‌ها و مکالمات اذهان را مدیریت می‌کنند لذا ضرورت دارد دوره‌های زمان شناسی و فلسفی برای تفکرهای مختلف دانشگاهی از سوی نهاد اجرا شود، گفت: بالاترین ظرفیت در دانشگاه منابع انسانی است و امروزه ثروتمند ترین افراد کسی است که بتواند با افراد بیشتری ارتباطات موثری داشته باشد و باید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بتواند به این امر مهم توجه جدی داشته باشد.

حجت‌الاسلام عبداله حسنی مسئول سابق دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: تشکل‌‌های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی و کانون‌های نهاد رهبری در پیشبرد اهداف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی بسیار تاثیرگذار واقع شدند و این همراهی و همکاری قابل تشکر است.

وی گفت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل توانسته است در سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته باشد و همه این‌ها از مقام‌های برتر کسب شده در این مدت آشکار و معلوم می‌شود.

محمدنژاد نیز در این مراسم گفت: دانشگاه محقق اردبیلی جزو موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور شناخته می‌شود و اخیرا نیز در رتبه بندی جهانی تایمز دانشگاه محقق اردبیلی رتبه دوم تاثیر گذاری در جامعه را کسب کرده است که ناشی از تلاش‌ها و سیاستگذاری‌های مجوعه‌های مدیریتی این دانشگاه است.

وی گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه محقق اردبیلی ظرفیت‌های علمی بالایی دارد می‌تواند اندیشکده‌ای تشکیل دهد که این اندیشکده در تاثیر گذاری مجموعه علمی دانشگاه در جامعه بسیار نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به وظیفه خطیر و اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: پیاده سازی راهبرد‌ها و بیانات مقام معظم رهبری و دعوت به مسیر الهی از جمله رسالت های دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.

وی به تبیین رسالت روحانیت در جامعه پرداخت و با بیان اینکه روحانیت نقش هدایت دارند گفت: در دانشگاه‌ها نیز مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان روحانیت دانشگاه وظیفه اصلی موعضه حکیمانه، حسنه و نیک را برعهده دارد.

میر احمدی گفت: باید مجموعه‌های دانشگاهی اعم از هیئت رئیسه، اساتید و دانشجویان بسترسازی برای انتقال و اعلام عملی، علمی و تبلیغ پیام الهی و قرآن در قابل اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: امروز باید همه مسئولان در قبال وظایف خویش مسئولیت پذیر و متعهد باشند و در این بین روحانیون و مبلغان اسلامی نیز مستثنی نیستند بلکه باید بیش از همه نسبت به تبلیغ دین مبین اسلام کوشا باشند و با تلاش جدی مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه‌ها شاهد اقدامات خوبی هستیم.

حجت‌الاسلام مصلح‌نیا رئیس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه‌های مهم کشور است از مجموعه دانشگاه خواست تا دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم را در انجام رسالت‌های خود یاری کنند.

 

 

انتهای پیام/ج