سرویس: اقتصادی
کد خبر: 99043
|
14:18 - 1402/03/17
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خبر داد:

رئیس شورای جهانی صنایع دستی به اردبیل سفر می‌کند

رئیس شورای جهانی صنایع دستی به اردبیل سفر می‌کند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از سفر رئیس شورای جهانی صنایع دستی به اردبیل خبر داد و گفت: افتتاح موزه صنایع‌دستی، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های این سفر است.

به گزارش سبلان ما، حسن محمدی ادیب ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و همزمان با هفته صنایع‌دستی، سعد القدومیرئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی طی هفته آتی به اردبیل سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با توجه به وجود شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان، اهمیت این سفر می‌تواند در تلاش برای ثبت جهانی این شهرها باشد.

وی خاطرنشان کرد: 2 شهر عنبران و اصلاندوز در سال‌های گذشته به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی ثبت شده‌اند و پتانسیل ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را دارند که یکی از اهداف ما برای میزبانی از رئیس شورای جهانی است.

ادیب گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهایی که این سفر افزایش ارتباط بین صنعتگران حوزه صنایع‌دستی و دولت برای رفع مشکلات و کمک به فعالیت هنرمندان این حوزه است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سفر گفت: افتتاح موزه صنایع‌دستی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی استان در محل صحن قیزیل باشلار این مجموعه و بازدید از جشنواره صنایع‌دستی در شهر ملی عنبران از جمله برنامه‌های سفر رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل است.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد