سرویس: اقتصادی
کد خبر: 99044
|
07:29 - 1402/03/18
نسخه چاپی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل خبر داد:

افزایش حداقلی نرخ آب بها و حق انشعاب در اردبیل

افزایش حداقلی نرخ آب بها و حق انشعاب در اردبیل
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شورای شهر اردبیل برای فرهنگسازی در صرفه جویی مصرف آب مجوز برای افزایش حداقلی آب بها و حق انشعاب در شهر اردبیل صادر کرد.

زهرا قدیمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل در گفتگو باسبلان ما، از صدور مجوز افزایش آب‌ها در اردبیل خبر داد و گفت: شورای شهر اردبیل برای فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی مصرف آب مجوز برای افزایش حداقلی آب‌بها و حق انشعاب در شهر اردبیل صادر کرد.

وی گفت: باتوجه‌به اینکه افزایش قیمت آب‌بها و حق انشعاب در 5 سال اخیر ثابت بوده است گفت: لذا در جهت اصلاح شبکه، اعضای شورای شهر با افزایش حداقلی نرخ آب‌بها و حق انشعاب موافقت کردند.

قدیمی با اشاره به اهمیت اقتصادی، زیست‌محیطی منابع آبی استان اردبیل گفت: کمبود منابع آب شیرین یک مسئله جهانی است که کشور ما را هم در برمی‌گیرد و باتوجه‌به افزایش ضریب شهرنشینی در استان مسئله آب به یک مسئله اجتماعی حائز اهمیت تبدیل شده است.

وی گفت: همشهریان با کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی در مصرف آب به خود و جامعه خود کمک کنند. صرفه‌جویی در مصرف آب در خانه نیاز به هیچ هزینه اضافی ندارد. بااینکه وسایل و دستگاه‌هاي‌ صرفه‌جویی آب مختلفی در بازار و جود دارد، اما حتی بدون کمک‌گرفتن از این وسایل هم می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: برای مدیریت الگوی مصرف و استفاده از آب، در کنار فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی، می‌بایست اقداماتی به‌ظاهر هزینه‌بر نیز انجام داد که با کمی بررسی درمیابیم که نه‌تنها هزینه اضافی نکرده‌ایم، بلکه از آن پرهیز نیز شده است. اقداماتی نظیر تعویض شیرهای پرمصرف با کم‌مصرف یا به‌کارگیری لوله‌های سالم و نو به‌جای لوله‌های فرسوده و عایق‌بندی آن‌‌ها از جمله اقداماتی هستند که می‌تواند نقش بسزایی در صرفه‌جویی در مصرف آن و همچنین کاهش هزینه‌ها ایفا کرد.

وی با تأکید بر افزایش برنامه‌های تبلیغی برای حساس کردن مردم نسبت به مصرف درست آب، گفت: برای نهادینه‌کردن الگوی مصرف درست آب باید از ظرفیت‌های رسانه‌ها، خصوصاً رسانه محلی و  فضای مجازی بیش‌ازپیش استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد