سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 99047
|
09:33 - 1402/03/18
نسخه چاپی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشکین‌شهر:

منتخبین دومین هنرواره ملی عباس زمان ‌معرفی شدند

منتخبین دومین هنرواره ملی عباس زمان ‌معرفی شدند
هنرواره ملی عباس زمان‌ با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

محمد جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با سبلان ما، از برگزاری مراسم اختتامیه دومین هنرواره ملی عباس زمان در این شهرستان خبر داد و گفت:  مراسم اختتامیه دومین هنرواره ملی عباس با حضور حجت‌الاسلام رضا باوقار امام‌جمعه شهرستان مشکین‌شهر، شهرام محمدی فرماندار، امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، یوسف اختری فرمانده سپاه شهرستان مشکین‌شهر، علی مردانه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، مصطفی آمون مدیرکانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، علیرضا حسن‌زاده دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای استان اردبیل و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی  با هکری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر و سازمان بسیج هنرمندان در راستای برنامه‌های فرهنگی و هنری کنگره ملی شهدای استان اردبیل در تالار اندیشه مشکین‌شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه فراخوان این هنرواره از بهمن‌ماه سال گذشته منتشر شده بود گفت: در پایان فراخوان 310 اثر از 20 استان کشور به دبیرخانه هنرواره ارسال شد.

جعفری در پایان سخنان خود به معرفی برگزیدگان هنرواره پرداخت و گفت: در بخش شعر قاسم بای (ساحل) از استان گلستان دوم شد و محسن کلهر از استان همدان و مریم خراسانی مطلق از خراسان رضوی مشترکاً سوم شدند.

وی گفت: طبق نظر داوران بخش شعر منتخب اول نداشت و از سمیه نورچی از استان فارس تقدیر شد.

دبیر دومین هنرواره ملی عباس زمان به منتخبین بخش داستان اشاره کرد و گفت:  هادی بدلی از اردبیل دوم شد و نجمه جوادی از قم و فاطمه جمشیدی از اصفهان مشترکاً سوم شدند.

وی گفت: در این بخش نیز هیچ اثری حائز رتبه اول نبود و از پوریا اسکندر زاده از تهران تقدیر شد.

وی گفت: در بخش تقدیر ویژه (نوجوان) نیز به جایزه این مسابقه به نادر حقانی از تهران رسید.

جعفری در ادامه سخنان خود به معرفی منتخبین بخش هنرهای تجسمی پرداخت و گفت: در این بخش صاحبان 5 اثر به نام‌های المیرا علیزاده از اردبیل، حسام تشکری از اردبیل، سید سجاد علیزاده از اردبیل، زینب دهقان از آذربایجان شرقی و معصومه شاهلیزاده از اردبیل شایسته تقدیر شناخته شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشکین‌شهر به منتخبین بخش موسیقی نیز اشاره کرد و گفت: موسیقی (وطنیم) اثر پرویز قهرمانی از اردبیل دوم شد و اثر (شهید ره زینب) ذبیح‌الله صدر از اردبیل سوم شد.

وی گفت: در این بخش اثر (قهرمان لار) بابک متولی از اردبیل شایسته تقدیر انتخاب شد.

جعفری در ادامه سخنان خود به معرفی منتخبین بخش فیلم پرداخت و گفت: صاحبان فیلم‌های (هم رزم روایت شهید علی‌اکبر میرزایی) احسان فقیهان از مازندران،  (همه فرزندان من روایت نادر شهید ابراهیم‌زاده) امین صبور (کارگردان) و علی دانش (تهیه‌کننده) از اردبیل،  (مسافر شال) محمدحسینی (کارگردان) و علی دانش (تهیه‌کننده) از اردبیل و (کادوی تولد) مریم صبوری از اردبیل تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد