سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 99048
|
21:28 - 1402/03/17
نسخه چاپی

با حضور جمعی از هنرمندان سراسر کشور برگزار شد؛

دومین هنرواره ملی عباس زمان در مشگین‌شهر+ عکس

دومین هنرواره ملی عباس زمان در مشگین‌شهر+ عکس
دومین هنرواره ملی عباس زمان با حضور جمعی از هنرمندان سراسر کشور در مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش سبلان ما، دومین هنرواره ملی عباس زمان عصر امروز با حضور امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار امام‌جمعه و شهرام محمدی فرماندار مشکین‌شهر،یوسفاختری فرمانده سپاه ناحیه مقامت مشکین‌شهر، علی مردانه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، مسئولان نظامی و انتظامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تالار اندیشه مشکین‌شهر برگزار شد.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم به تشریح جزئیات دومین هنرواره ملی عباس زمان، نکوداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم پرداخت و گفت: فرایند این هنرواره در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل با فراخوان عمومی در دی‌ماه آغاز و فراخوان هنرواره در بهمن‌ماه منتشر شد.

وی با بیان اینکه این هنرواره با استقبال ملی مواجهه شد، گفت: در مجموعه 310 اثر از هنرمندان 20 استان کشور در موضوعات شعر، داستان، موسیقی، فیلم کوتاه و مستند و هنرهای تجسمی به دبیرخانه هنرواره واقع در شهرستان مشکین‌شهر ارسال شد.

رجبی به تشریح جزئیات آثار دریافتی پرداخت و گفت: در این هنرواره 171 اثر در بخش شعر،52 اثر در بخش داستان، 18 اثر در بخش موسیقی، 18 اثر در بخش فیلم کوتاه و مستند و 51 اثر در بخش هنرهای تجسمی دریافت شد.

وی به منتخبین جشنواره نیز اشاره کرد و گفت:  جوایز بخش شعر به هنرمندان استان‌های گلستان، همدان، خراسان رضوی و فارس رسید.

وی افزود: جوایز بخش داستان نیز به استان‌های اردبیل، قم، اصفهان، تهران رسید و در بخش هنرهای تجسمی نیز هنرمندان استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی جوایز این بخش را از آن خود کردند.

رجبی به جوایز بخش فیلم و موسیقی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش موسیقی هنرمندان استان اردبیل  و در بخش فیلم نیز هنرمندان استان‌های اردبیل و مازندران جوایز این بخش‌ها را از آن خود کردند.

سخنرانی حجت‌الاسلام باوقار امام‌جمعه و شهرام محمدی فرماندار مشکین‌شهر، شعرخوانی، اجرای سرود و موسیقی، پخش نماهنگ از جمله برنامه‌های دومین هنرواره ملی عباس زمان در مشکین‌شهر بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد