سرویس: اجتماعی
کد خبر: 99062
|
08:45 - 1402/03/20
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

طرح شبکه آبیاری سبلان، اولویت شرکت آب است

طرح شبکه آبیاری سبلان، اولویت شرکت آب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از تحقق ۱۱ هزار میلیارد ریال به بخش آب استان اردبیل خبر داد و گفت: 65درصد اعتبارات تحقق یافته صرف فعالیت های عمرانی آب منطقه شده است.

به گزارش سبلان ما،علی حیدریمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل  صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آب استان اردبیل گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب  استان اردبیل مصوب شده بود که از این میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال محقق شده است.

وی از صرف۶۵ درصد از اعتبارات تحقق یافته به اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد و گفت: تکمیل مرحله اول طرح شبکه آبیاری سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون، به‌عنوان سرمایه‌گذار طرح مذکور با تامین اعتبار لازم در اولویت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به تشریح فعالیت های عمرانیشرکت آب منطقه‌ای اردبیل پرداخت و گفت:پیشرفت فیزیکی سد عنبران نمین به بالای ۸۰ درصد رسیده و سد عمارت گرمی هم آماده افتتاح است.

حیدری درباره اجرای طرح سامانه انتقال آب سد گیوی هم گفت: برای تکمیل طرح سامانه انتقال آب سد گیوی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته هزینه شده و با اخذ مابقی اعتبارات این طرح به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه عملیات حفاری تونل اول سد گیوی به طول بیش از ۷۰۰ متر در سال گذشته به پایان رسیده است، گفت: به منظور تسریع در انجام کار، عملیات حفاری تونل دوم از ۲ مسیر ورودی و خروجی به صورت همزمان در حال اجراست که این مسیر تاکنون بیش از ۲۰۰ متر پیشرفت داشته و ۴۰۰ متر باقی مانده آن به زودی به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه پایاب سد سبلان مشگین‌شهر قابلیت آبیاری ۱۵ هزار هکتار اراضی این شهرستان را دارد ، افزود: به دلیل کاهش حجم ذخیره آب سد سبلان، در سال زراعی گذشته تنها پنج هزار هکتار از این اراضی زیرکشت آبی رفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با تامین اعتبار از محل فاینانس داخلی، عملیات اجرایی مرحله اول این طرح در حال اجرا بوده و برای تداوم عملیات اجرایی طرح، اعتبار مورد نیاز تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد