سرویس: ورزشی
کد خبر: 99065
|
10:40 - 1402/03/20
نسخه چاپی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر:

ورزش معلولین در شهرستان نیر توسعه می‌یابد

ورزش معلولین در شهرستان نیر توسعه می‌یابد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر از توسعه ورزش معلولین در شهرستان نیر خبر داد و گفت: در این راستا از ظرفیت‌های هیئت جانبازان و معلولین برای رفع مشکلات و توسعه ورزش معلولین استفاده کنیم.

به گزارش سبلان ما،رسول زیرک رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستانبه تشریح اهمیت ورزش در جامعه معلولین پرداخت و گفت: ورزش در بین معلولین اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه علاوه بر تضمین سلامت جسمانی موجب نشاط  و تقویت روحیه این عزیزان می‌شود.

وی خدمت‌رسانی به معلولین را از اهداف سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با ایجاد هیئت ورزشی در اداره بهزیستی از ظرفیت‌های هیئت جانبازان و معلولین برای رفع مشکلات و توسعه ورزش معلولین استفاده کنیم.

زیرک گفت: معلولان جسمی به‌عنوان بخشی از جامعه نیازمند برنامه‌های ورزشی و حرکتی هستند. در حال حاضر باتوجه‌به اهمیت روز افزون فعالیت‌های حرکتی و ورزشی برای معلولان، کوشش‌های وسیعی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های ورزشی آنان صورت گرفته و می‌گیرد.

وی گفت: هدف اصلی برنامه‌های حرکتی برای معلولان این است که سلامتی آنها تا حد امکان بازگردانده یا حفظ شود و با استمرار حرکات خاص توانمندی آنان بمرور افزایش و عوارض ناشی از معلولیت شدید هم در آنها کاهش یابد. حضور در اجتماعات ورزشی و منزوی نشدن معلولین هم یکی دیگر از اهداف ورزش است.

زیرک گفت: ورزش هم در بهبود کلی شرایط جسمانی، روانی و اجتماعی معلولین موثر است و در دراز مدت آثار و عوارض ثانویه حاصل از معلولیت را کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد