20:18 - 1399/11/18
کد خبر: 89292

استاندار اردبیل:

ارتقای فرهنگی در جامعه باید همگام با رشد اقتصادی باشد

استاندار اردبیل گفت: ارتقای فرهنگی در جامعه باید همگام با رشد اقتصادی و حتی بیشتر از آن بوده و در صورت رشد فرهنگی ، اجتماعی است که توسعه اقتصادی و صنعتی نیز سرعت می گیرد.

به گزارش سبلان ما ، اکبر بهنام جو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی، اظهار داشت: در این خصوص لازم است مسوولان فرهنگی شهرستان ها با شناسایی آسیب های  اجتماعی ، برنامه ریزی های لازم برای مهار این آسیب ها را به عمل آورند.

وی افزود: ارتقای فرهنگی در جامعه باید همگام با رشد اقتصادی و حتی بیشتر از آن بوده و در صورت رشد فرهنگی ، اجتماعی است که توسعه اقتصادی و صنعتی نیز سرعت می گیرد.

استاندار اردبیل استفاده از ظرفیت ائمه جمعه شهرستان های استان برای ارتقای شاخص های مثبت فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه ریزی برای حرکت بخشی به شاخص های فرهنگی در شهرستان ها نیازمند همفکری و ارشاد ائمه جمعه است.

بهنام جو  با بیان اینکه پیشرو بودن افراد شاخص در جامعه در زمینه اخلاق و سبک زندگی اسلامی موجب ترغیب جوانان به الگو برداری از آنان است، ادامه داد:حفظ سبک زندگی اسلامی در جامعه از سوی افراد شاخص و بی توجهی به  تبلیغات دشمنان از دیگر عوامل پذیرش فرهنگ ایرانی - اسلامی از سوی جوانان است.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ، روشنگری و بیان اقدامات انجام گرفته به جوانان و نسل امروز را از ضرورت های کار  فرهنگی دانست.

بهنام جو با بیان اینکه اختصاص اعتبار در وضعیت کنونی تحریم برای رفاه حال مردم در شهرستان گرمی از جمله اقداماتی است که باید به مردم اطلاع رسانی شود، گفت:  اختصاص اعتبار برای احداث سد و تصفیه خانه آب شرب این شهرستان از جمله خدمات دولت و نظام جمهوری اسلامی به این خطه است.

وی همچنین مشارکت سرمایه گذاران بومی از جمله سرمایه گذار شیرآلات قهرمان  در این شهرستان را یادآور شد و تصریح کرد: دولت در راستای توسعه منطقه از این سرمایه گذاران نیز حمایت کرده و رونق تولید در این منطقه جلوگیری از مهاجرت برای اشتغال را موجب شده است.

 

انتهای پیام/آ