10:33 - 1399/12/03
کد خبر: 89492

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل:

مسمومیت ۴ نفر در اردبیل با گاز مونوکسیدکربن / فوتی نداشتیم

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: متاسفانه صبح امروز بر اثر از گرفتگی 4 آسیب دیده به بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه تاکنون مورد فوتی نداشتیم.

مجید محمد غریبانی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت:  صبح امروز  طی تماس با اورژانس اردبیل، یک مورد حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن اعلام و بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و ۴ نفر از حادثه دیدگان به بیمارستان منتقل شدند. خوشبختانه این حادثه تاکنون فوتی نداشته است.

وی افزود:  با برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان ها و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل انگاری هایی که به وفور از سوی هموطنان عزیز صورت می گیرد، شاهد روی دادن حوادث ناگواری در این زمینه هستیم. 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار در این زمینه، باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری مطمئن شویم که آیا دودکش ‏بخاری درست به بدنه بخاری متصل شده و یا مسیردودکش بخاری باز بوده و یا اینکه اتصال لوله گاز به بدنه بخاری گازی به درستی ‏صورت گرفته و بخاری دارای شرایط استاندارد است.

انتهای پیام/م