07:43 - 1399/12/24
کد خبر: 89764

مطالبه هنرمندان پارس آباد؛

نگار خانه دایمی و ثابت در پارس آباد راه اندازی شود/ اصحاب رسانه ، هنرمندان مغان را دریابند

هنرمندان پارس آباد از فقدان نگارخانه دائمی در این شهرستان انتقاد کرده و خواستار توجه اصحاب رسانه به مطالبات هنرمندان منطقه مغان شدند.

به گزارش سبلان ما ، امروز ارزش هنر و هنرمند در رشد و تعالی جامعه بر کسی پوشیده نیست، در دنیایی که دشمنان اسلام با زبان هنر به ذهن جوانان ما حمله می کنند باید با این زبان بین المللی که نیاز به مترجم هم ندارد به مبارزه با آنها رفت و از کیان و مرزهای ذهنی مردم دفاع کرد.

کشف استعداد و پرورش هنرمند در تراز انقلاب  نیازمند  حداقل ترین امکانات است که در این زمینه باید مسئولان فرهنگی و هنری کشور در توزیع امکانات نهایت توجه و دقت را به کار بندند و به دور افتاده ترین مناطق کشور نیز توجه کنند.

شهرام مهدوی مربی پیشکسوت هنری منطقه مغان  از نبود نگار خانه دایمی و ثابت در  منطقه به ویژه شهرستان پارس آباد انتقاد کرد و گفت: نگارخانه مکانی است که هنرمند آثارش را برای دیده شدن به مردم ارائه می کند در حالیکه در منطقه مغان مکانی که بتوان از آن بعنوان نگارخانه استفاده کرد وجود ندارد.

وی به ویژگی مرزی بودن شهرستان پارس آیاد نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اغلب مناطق مغان مرزی است، می توان از این ویژگی در جهت صدور فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی به کشورهای همسایه بهره برد

مهدوی در ادامه سخنان خود با انتقاد از اصحاب رسانه نیز گفت: اصحاب رسانه در کنار انعکاس فعالیت های هنری هنرمندان منطقه می توانند با انعکاس مشکلات هنرمندان شهرستان ها، در این زمینه روشنگری کرده و فریاد مطالبات هنرمندان مغان را به گوش مسئولان کشوری و استانی برسانند.

وی از اصحاب رسانه خواست تا با معرفی هنرمندان پارس آبادی،آنها از گمنامی درآورده و جاودانه کنند.

مریم مصطفی پور هنرمند نقاش پارس آبادی نیز با بیان اینکه خانواده ها نقش‌های مهمی در تربیت فرزندان دارند گفت: خانواده ها به فرزندان خود قدرت شکوفایی استعدادهای هنری را بدهند تا آنها نیز بتوانند در مسیر فرهنگ و هنر گام های موثری را ایجاد کنند.

 خبرنگار : افشین خاک نژاد

انتهای پیام/ج