15:25 - 1400/01/18
کد خبر: 90018

سریال‌های ماه رمضان به پخش نزدیک می‌شوند

تلویزیون به مانند سال های گذشته در ماه مبارک رمضان سریال های مناسبتی خود را برای این ایام تدارک دیده است. تا به حال «احضار، بچه مهندس۴، یاور و رعد و برق» به عنوان سریال های رمضانی سیما معرفی شده اند.

به گزارش سبلان ما ، تلویزیون به مانند سال های گذشته در ماه مبارک رمضان سریال های مناسبتی خود را برای این ایام تدارک دیده است. البته چند سالی می شود که دیگر سریال های رسانه ملی حال و هوای این ماه مبارک را ندارند و صرف پخش در این ایام در کنداکتور شبکه قرار می گیرند و گاها در هر زمان دیگری نیز قابلیت پخش دارند.

شبکه های مختلف سیما از ماه ها قبل و در شرایط سخت کرونایی در تدارک این ماه بودند و سریال های نمایشی خود را جهت پخش آماده کرده اند و یا با سرعت بالا در حال رساندن آن ها به کنداکتور شبکه اند.

در ادامه این گزارش مروری کوتاه داریم بر سریال هایی که قرار است از شبکه های مختلف سیما در ایام ماه مبارک رمضان میهمان مخاطبان خود باشند.

 

شبکه اول؛ سریال «احضار»

علیرضا افخمیکه سال ها پیش در ماه مبارک رمضان سریال ماورایی «او یک فرشته بود» و بعدها «پنج کیلومتر تا بهشت» را در همان فضا کارگردانی کرده بود، امسال قرار است سریال «احضار» را در همان حال و هوای ماورایی و در نقد عرفان های کاذب برای ماه رمضان شبکه اول به پخش برساند.

با انجام 80 درصد از تصویربردارى مجموعه تلویزیونى «احضار»، مراحل فنی هم‌زمان در حال انجام است تا این مجموعه به تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما آماده شود.

با پایان یافتن تصویربرداری بخش‌های شمال، گروه هم‌اکنون در تهران مشغول ادامه کار هستند.

در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی بازی دارند و به گروه بازیگران افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایى نیز اضافه شده اند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است:

مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با دو تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهراً از دوستان صمیمی یکدیگر هستند، اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت مى‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای مى‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا گردد. با پیوستن محسن -خواستگار قبلى مائده - به این جمع حوادثی رقم مى خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون مى‌نماید.

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند.

 

شبکه دوم؛ سریال «بچه مهندس۴»

فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» به کارگردانیاحمد کاوریو تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

گروه تولید این مجموعه با اتمام بخش‌های مربوط به شهر مشهد هم‌اکنون در پایتخت مشغول تصویربرداری سکانس‌های پایانی هستند.

به گفته سعید سعدی، تصویربرداری این پروژه با وجود شیوع ویروس کرونا طی پنج ماه گذشته با دو گروه و در دو شیفت انجام شده تا تمامی قسمت‌های مجموعه برای پخش به موقع در ایام ماه رمضان آماده باشد.

شاید تغییر مهم این سریال نسبت به فصل های گذشته، تغییر بازیگر نقش «جواد» و کارگردان این مجموعه باشد که در این فصل محمدرضا رهبری جایگزین روزبه حصاری برای نقش «جواد جوادی» شد و درحالی احمد کاوری کارگردانی این فصل را برعهده دارد که سه فصل قبلی را علی غفاری کارگردانی کرده بود.

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، عبدالرضا اکبری، سهند جاهدی، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی و امید روحانی از بازیگران فصل چهارم این سریال هستند.

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند.

 

شبکه سوم؛ سریال «یاور»

جدیدترین اثرسعید سلطانیبه نام «یاور» با داریوش ارجمند و دیگر بازیگرانش در شرقِ تهران به فیلمبرداری‌اش ادامه می‌دهد تا به رقابت رمضانی تلویزیون راه پیدا کنند.

سریال «یاور» به تهیه کنندگی آرمان زرین کوب برای شبکه سه ساخته می‌شود. مجموعه ۳۰ قسمتی «یاور» ملودرامی اجتماعی است که قسمت‌های معمایی و تِم جوانمردی دارد.

در کنار داریوش ارجمند که نقش اصلی یعنی «یاور» را برعهده دارد، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، امید علیمردانی، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده، اسماعیل محرابی از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال حضور دارند.

گفته می شود که این سریال به احتمال فراوان گزینه رمضانی شبکه سه خواهد بود.

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند.

شبکه پنج؛ سریال «رعد و برق»

بهروز افخمیبعد از یک دهه دوری از تلویزیون در مقام کارگردانی سریال، سال گذشته مجموعه «رعد و برق» را در مناطق سیل‌زده جلوی دوربین برد.

با توجه به گفته‌های عوامل ساخت سریال رعد و برق، این سریال تمام تلاشش را می‌کند تا جزئیات ماجرا‌هایی که در ایام سیل سال ۱۳۹۸ برای مردم اتفاق افتاد را به نمایش بگذارد و گوشه‌ای از زحمات و مجاهدت افرادی که در کمک رسانی به مردم از هیچ کمکی دریغ نکردند را نشان دهند.

بهروز افخمی کارگردان سریال رعد و برق درباره قصه این سریال عنوان کرد: «الان نمی‌توانم درباره قصه «رعد و برق» چیزی بگویم، زیرا به دلیل بیماری کرونا و نحوه برخورد دولت با کرونا خیلی تغییرات در قصه برای ما پیش آمد و باعث شد که بخش‌های زیادی از سریال را که در خوزستان و لرستان می‌گذشت، حذف کنیم. فیلمنامه قبلی را کنار گذاشتیم و فیلمنامه جدید نوشتیم.»

افخمی معتقد است که استان گلستان به دلیل اینکه اولین استانی بود که دو سال پیش درگیر سیل شد، به قدری روایت قصه و مشکلات داشته که برای سریال کافی باشد، به همین دلیل متمرکز روی استان گلستان شده اند و الان فصل اول سریال را می‌سازند.
او احتمال می‌دهد که بعداً برای سیل خوزستان و سیل لرستان که ابعاد آن هم خیلی بزرگ‌تر از سیل گلستان بوده، فصل‌های بعدی را در نظر بگیرد که ساختن آن را به دوستان دیگری محول کند.

شهرام قائدی، محمد فیلی، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، شهین تسلیمی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوى، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی و ابراهیم امیرخانی بازیگرانی‌اند که در این سریال تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

انتهای پیام/

مصطفی پورکیانی