11:30 - 1400/02/30
کد خبر: 90575

یادداشت:

نقض حقوق بشر در فلسطین، استراتژی بایدن برای ماندن در قدرت

فشار لابی های صهیونیستی در داخل آمریکا، بایدن را مجبور به نادیده گرفتن حقوق بشر در سرزمین های اشغالی می کند چراکه بایدن از هم اکنون به دنبال پیروزی در دور بعد انتخابات است تا به سرنوشت ترامپ مبتلا نشود.

به گزارش سبلان ما ،آرمان سعیدی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشت خود به تحرکات اخیر بایدن پرداخت و نوشت: فرستاده ویژه بایدن که برای بررسی وضعیت به سرزمین های اشغالی سفر کرده است اذغان کرده امریکا انتظار پایان قریب الوقوع کارزار غزه را ندارد، این اظهارات آب پاکی را  روی دستان مجموعه های حامی حقوق بشر می ریزد تا جهان شاهد نقض آشکار حقوق بشر و حمایت تمام قد ایالات متحده امریکا از رژیم صهیونیستی باشد.

 آمریکا سعی دارد با این اقدامات گروه های مقاومت را در یک جبهه واحد ببیند و از این طریق بتواند به رهبری اسرائیل  علیه آنان اقدامات نظامی انجام داده و با تشکیل ائتلاف و حمایت از گروه های تروریستی در منطقه، جنگ های نیابتی را شعله ور نگه دارد تا برنامه های تل اویو در منطقه خاورمیانه به خوبی پیش برود.

از سویی دیگر این اظهارات، تحریک رژیم صهیونیستی بر خرید تسلیحات پیشرفته از ایالات متحده امریکا است که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به خوبی نتوانسته با موشک های گروه های مقاومت فلسطین و حماس مقابله کند.

یقینا اسرائیل بدنبال امضای قراردادها و همکاری های نظامی گستره با ایالات متحده امریکا خواهد بود اما موضوع بعدی اینکه فشار لابی های صهیونیستی در داخل آمریکا، بایدن را مجبور به نادیده گرفتن حقوق بشر در سرزمین های اشغالی می کند و از الان بدنبال پیروزی در دور بعد انتخابات است تا به سرنوشت  ترامپ مبتلا نشود.

از سویی دیگر آمریکا بدنبال آزمودن متحدان عربی منطقه خاورمیانه خود در عدم حمایت از فلسطین می باشد تا از این طرق بتواند فشارهای خود را بر آنان اعمال و به بهانه عدم حمایت از رژیم صهیونیستی از کشورهای متحد عربی باج گیری کند.

 بایدن بدنبال حفظ استراتژی قدرت اسرائیل بر گروه های مقاومت فلسطین است تا میدان را برای بازپس گیری قدرت از دست رفته خود در سوریه، عراق و یمن برگرداند اما گروه های مقاومت با برتری استراتژی و ضعف رژیم صهیونیستی در داخل و عدم ثبات گروه های سیاسی در داخل تل اویو با حملات موشکی که به سوی سرزمین های اشغالی صورت می دهد به تحریک گروه ها و احزاب سیاسی مخالف دولت نتانیاهو می پردازد و این موضوع می تواند بر ضعف ارتش رژیم صهیونیستی بیانجامد.

 

انتهای پیام/ج