16:24 - 1400/02/31
کد خبر: 90585

امام جمعه شهرستان نیر:

نتایج مذاکرات وین با انتخابات ریاست جمهوری گره زدنی نیست/ رقابت های انتخاباتی به میدان مسابقه برای خدمت به مردم تبدیل شود

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه نتایج مذاکرات وین ربطی به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ندارد، گفت: : امروز غرب می خواهد با اجرای تعلیق ۱۲۰ روزه تحریم ها از فرصت بوجود آمده جهت راه اندازی مذاکرات بعدی استفاده کند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: امروز از دولت محترم انتظار محاسبه سیاسی در مذاکرات وین را داریم، چراکه غرب می خواهد با اجرای تعلیق ۱۲۰ روزه تحریم ها از فرصت بوجود آمده جهت راه اندازی مذاکرات بعدی  استفاده کند تا ضمن تداوم وضعیت موجو،د برجام های منطقه ای و موشکی را نیز رقم بزند و این با سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی مغایر است.

امام جمعه شهرستان نیر در ابتدای سخنان خود به بیان ویژگی های اهل تقوا پرداخت و گفت: از خصوصیات اهل تقوا مهربانی و توجه داشتن به جامعه و مخلوقات خداوند متعال است.

وی به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت مهربانی اشاره کرد و گفت: انسان باید عاطفه و محبت داشته باشد تا بهتر بتواند به مردم جامعه، خانواده، همسایه ها و همکاران  کمک کند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه: طبق احادیث پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) خداوند از میان بندگانش تنها به افراد مهربان و دارای رحم و عطوفت، رحم می کند، گفت: همانا خداوند متعال مهربان است و افراد مهربان را دوست دارد و  رحمتش را بر هر شخص مهربانی عنایت می‌کند.

وی از نمازگزاران، مومنین و مسئولان خواست نسبت به مردم به ویژه ارباب رجوعان، نسبت به فقرا و ضعفا و در کل نسبت به جامعه مهربان باشند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی ملت آزاده و بابصیرت ایران اسلامی را تبریک گفت و افزود: در هر عرصه‌ای که دشمن به ما حمله می کند اعم از جنگ سخت و نظامی جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه تا جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و حمله سایبری همانجا مکانی برای حماسه آفرینی حماسه آفرینان نظام جمهوری اسلامی ایران و امت حزب اللهی است.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فتح خرمشهرهای پیش رو اشاره کرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند خرمشهرها در پیش است، ما باید بدانیم که میدان جنگ  پیش روی ما نه تنها در عرصه نظامی بلکه بالاتر از آن در همه عرصه ها است میدانی که  از جنگ نظامی سخت تر است پس برای فتح خرمشهر های پیش رو باید آماده حماسه سازی شد، و در ابعاد نظامی گرفته تا عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سلامتی حماسه آفرینی کرد.

حجت الاسلام نعمتی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تحول خواهی و تحول آفرینی است که رسالت بسیار بزرگ و خطیری است چراکه باید در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب قوای سه‌گانه به جوانان اعتماد کنند و با سپردن مسئولیت ها در مدیریت های خرد و کلان  که در اختیار دارند، کشور را برای ورود جوانان متعهد و متخصص و انقلابی آماده کنند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات فعلی کشور قابل حل است، گفت: تنها در صورتی می توان بر مشکلات فعلی جامعه فائق آمد که مسئولان رده بالای دولت، مثل امام خمینی(ره) که در اوایل انقلای  و دوران جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد کرده  و امور را به جوانان سپردند، عمل کنند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه جوانان هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس و سازندگی و در کلیه ارکان نظام، باعث پیشرفت و توسعه کشور در شرایط جنگی تحریم و انقلاب شد

وی با بیان اینکه این همه پیچیدگی‌ها، دشواری ها، مانع‌تراشی و  دشمنی ها  که از خارج و گاها داخل کشور صورت می‌گیرد همه این مشکلات قابل حل است، گفت: امروز نظام با پرورش نیروهای جوان متخصص، متعهد و مومن و انقلابی و دارای اعتماد به نفس، خیلی عالی عمل کرده و از این لحاظ کمبودی وجود ندارد.

حجت الاسلام نعمتی به تشریح انتظارات مردم از دولت آینده پرداخت و گفت: انتظار ما از دولت آینده، تشکیل دولت  جوان حزب اللهی متعهد و متخصص است تا با توجه به جوانان گام های بزرگی در راستای اعتلا و پیشرفت کشور برداشته شود.

وی در پایان سخنان خود به مذاکرت وین نیز اشاره کرد و گفت: امروز از دولت محترم انتظار محاسبه سیاسی در مذاکرات وین را داریم، چراکه مذاکرات برجام تا به امروز نتیجه قابل ذکر و مفیدی برای مردم ایران نداشته است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه غربی ها امروز درصدد هستند به جای لغو کلیه تحریم ها با تعلیق تحریم‌ها  به اهداف خود برسند، گفت:  غرب می خواهد با اجرای تعلیق ۱۲۰ روزه تحریم ها از فرصت بوجود آمده استفاده کرده و با راه اندازی مذاکرات بعدی ضمن تداوم وضعیت موجود برجام های منطقه ای و موشکی را نیز رقم بزند و این با سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی مغایر است.

 وی به مکانیسم ماشه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بر اساس مکانیسم ماشه، ایران در قضیه برجام و نقض آن از سوی آمریکا نمی تواند  از این دولت شکایت کند، بنابراین آمریکا درصدد است تا به کمک غرب با فراموشی موضوع مهم راستی آزمایی  بدون پرداخت هیچ  هزینه ای مجددا به برجام برگردد.

امام جمعه شهرستان نیر از دولت فعلی خواست تا با هوشمندی در خصوص مذاکرات ، مواظب شیطنت‌های آمریکا باشند و عجله نکند چراکه هنوز ساختارهای تحریم همچنان مانده  و خواست ملت ایران نیز لغو کلیه تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سرنوشت مذاکرات را نباید به انتخابات پیش رو گره زد، گفت: باید در اولین  فرصت و با هوشمندی تمام با نگاه ملی و منافع ملی و نتیجه مطلوب را که خواسته ملت ایران باشد به دست آورد.

حجت الاسلام نعمتی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز خواست با حفظ وحدت و انسجام ملی، امنیت ملی را ارتقا داده و در این راه تلاش کنند تا با رعایت اخلاق انتخاباتی نقشه های دشمن در جهت هرگونه بهره بردری از سوء مدیریت های احتمالی را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه مردم از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه کاری می خواهند، از داوطبین انتخابات ریاست جمهوری خواست تا از هرگونه سیاه نمایی  و افشاگری های بدون سند انتخاباتی سالم  و بدور از حاشیه را رقم بزنند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید الگوی بارز اخلاق مداری و قانونمندی باشند، گفت: همه کاندیداها باید تلاش کنند تا میدان رقابت انتخاباتی را به میدان  مسابقه برای خدمت به مردم تبدیل کنند و در این راه از همان ابتدا شفافذ سازی کنند.

 

انتهای پیام/