20:02 - 1400/03/23
کد خبر: 90874

واکنش رئیس فراکسیون زنان مجلس به سخنان یک کاندید ریاست جمهوری:

زنان، سازمان رأی یک کاندید خاص نیستند/ توازن در توسعه مطالبه اصیل جامعه زنان است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات انتخاباتی گفت: طرح مباحثی چون تعداد زنان در کابینه دولت آینده و یا ارسال پیامک حجاب به خانمها نشان دهنده این است که کاندید محترم، زنان را فقط به مثابه سازمان رای می‌بیند و دنبال مطالبات اصیل و واقعی جامعه زنان نیست.

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در گفتگو باسبلان ما ، به سخنان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات انتخاباتی در خصوص دغدغه های زنان واکنش نشان داد و گفت: مباحثی که برخی افراد در مناظرات ریاست جمهوری در رابطه با زنان مطرح کردند زیبنده جامعه زنان نبود.

 قاسم پور با بیان اینکه مباحثی چون تعداد زنان در کابینه دولت آینده و یا ارسال پیامک حجاب به خانمها، این مسائل نشان دهنده این است که در واقع افرادی و یا کاندید محترمی، زنان را فقط به مثابه سازمان رای می‌بیند و به مثابه سازمان رای دارد با زنان گفتگو می‌کند و دنبال مطالبات اصیل و واقعی جامعه زنان نیست.

وی  افزود: این شعارها به نظر بنده دیگر نخ‌نما شده و برای بسیاری از جامعه زنان قاعدتاً پاسخگو نخواهد بود و تحرک اجتماعی ایجاد نخواهد کرد تا جامعه زنان را به نفع فرد خاصی پای صندوق رأی بیاورد.

 قاسم پور گفت:  برخی افراد مطالبات غیر اصیل را نماد مشارکت قرار می دهند تا یک جریان سیاسی  خاص بتواند با استفاده از آن به موفقیت برسد در حالیکه این مطالبات فاقد هرگونه آورده ای برای جامعه زنان است.

وی با بیان اینکه منکر حضور زنان در دولت آینده نیستیم و از آن استقبال هم می کنیم تصریح کرد: معتقد هستیم که حضور زنان در بدنه دولت آینده تنها دغدغه جامعه زنان نیست.

این نماینده مجلس به تشریح مطالبات اصیل جامعه زنان از سیاستگذاران اجرایی دولت آینده پرداخت و گفت: اشتغال، ازدواج، مسکن، بیمه زنان سرپرست خانوار و مسائلی از این دست دغدغه ها و مطالبات اصیل جامعه زنان از رئیس جمهور آینده است و در کل جامعه زنان خواستار توازن در توسعه هستند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به تبیین اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداخت و گفت: مهمترین وظیفه‌ای که الان تک‌تک آحاد جامعه دارند این است که در تعیین سرنوشت آینده کشور مشارکت داشته باشند و در کنار مشارکت به ادای تکلیف بپردازند چراکه مشارک هم حق و هم تکلیف است و این حق و تکلیفی را که کنار هم دارند بتوانند به بهترین شکل ممکن انجام بدهند و با انتخاب اصلح انشاالله فردی را در واقع در مقام اجرایی کشور انتخاب کنند که بتواند مسائل اساسی کشور که مسائل اقتصادی و معیشت است را  را به بهترین شکل ممکن پیگیری کند.

 

انتهای پیام/ج