08:58 - 1400/07/23
کد خبر: 92615

مدیر جهاد کشاورزی خلخال:

طرح جهش تولید در دیمزارهای خلخال اجرا می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: طرح جهش تولید در سطح دیمزارهای این شهرستان با مشارکت ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره ) اجرا می‌شود.

به گزارش سبلان ما ،محمد شادخاطر صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در شش محصول استراتژیک و مهم در منطقه با هدف اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب امنیت غذایی به اجرا درمی‌آید.  

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: این طرح با حمایت‌های مالی برای پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی، تولید بذرهای جدید پرپتانسیل، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، ارائه توصیه‌های فنی و کمک‌های اعتباری جهت تهیه کودهای پرمصرف و مبارزه با آفات و بیماری‌ها اجرا خواهد شد.

شادخاطر  افزود: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اردبیل به صورت پایلوت و آزمایشی در سطح ۶۷۰ هکتار به اجرا در آمده و با توجه به موفقیت آمیز بودن مرحله ازمایشی آن ، برای اجری در سطح وسیعی از دیمزارهاری منطقه برنامه‌ریزی شده است.

او گفت:  این طرح برابر با برنامه‌ریزی صورت گرفته در  ۲۹۰ هزار هکتار در شش گروه زراعی گندم، جو، حبوبات، کلزا، گلرنگ و گیاهان علوفه ای با مشارکت ۲۹۰ کارشناس و مهندس کشاورزی در استان  اردبیل از جمله  شهرستان خلخال به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء عملکرد در واحد سطح، اصلاح الگوی کشت در دیمزارها، افزایش ضریب امنیت غذایی، بهبود معیشت خانوارهای روستایی و بهبود شاخص عدالت اجتماعی است.