13:11 - 1400/08/24
کد خبر: 93120

موشن گرافیک خط مقدم+ فیلم

سردارشهید تهرانی مقدم به جوانان باور داشت و معتقد بود که کارهای غیرممکن با حضور و تکیه بر توانمندی جوان انقلابی و جهادی ممکن خواهد بود.

به گزارش سبلان ما ،سردارشهید تهرانی مقدم به جوانان باور داشت و معتقد بود که کارهای غیرممکن با حضور و تکیه بر توانمندی جوان انقلابی و جهادی ممکن خواهد بود.

موشن گرافیک خط مقدم در راستای تبیین  ویژگی های این شهید والامقام، گوشه هایی از ایثار و جهاد سردار شهید حسن تهرانی مقدم را به تصویر کشیده است.

فرازی از زندگینامه شهید تهرانی مقدم
سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران در سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد. وی در دوران نوجوانی خود در مسجد حضرت زینب کبری(س) فعالیت می‌کرد.
تهرانی مقدم با اوج‌گیری فعالیت‌های انقلابی به صف انقلابیون پیوست. گفته می‌شود او در شب ۲۲ بهمن سال ۵۷ با پرتاب یک نارنجک دستی خودروی متعلق به ارتش را مصادره کرد و سرهنگ ارتش شاهنشاهی را به اسارت درآورد.
شهید تهرانی مقدم در سال ۵۸ در رشته مهندسی صنایع پذیرفته شد و در همین رشته نیز مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد.
وی سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و برای مدتی به عنوان فرمانده اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال فعالیت می‌کرد.
حاج حسن تهرانی مقدم در سال ۶۴ و پس از تشکیل نیروهای سه گانه سپاه به عنوان فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.
همچنین در سال ۸۵ به عنوان رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.
وی توانست در دوران فرماندهی خود در صنعت موشکی با همکاری سایر رفقای پاسدارش تحول عظیمی در این عرصه ایجاد کند به گونه‌ای که اکنون جمهوری اسلامی جزو قدرت‌های اول موشکی در جهان به حساب می‌آید.
سرانجام وی پس از مجاهدت‌های فراوان در ۲۱ آبان سال ۹۰ و در آستانه عید غدیر وقتی برای انجام آزمایش موشکی به پادگان امیرالمومنین (ع) ملارد رفته بود بر اثر انفجار زاغه مهمات به جمع یاران شهید خود پیوست.

 

انتهای پیام/ج