09:42 - 1400/08/30
کد خبر: 93214

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل:

جوانان اردبیل، مقام دوم لیگ برتر وزنه‌برداری را کسب کردند/دعوت ۶ وزنه‌بردار اردبیلی به تیم‌های ملی

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل گفت: تیم جوانان اردبیل در مسابقات لیگ برتر جوانان کشور موفق به کسب مقام دوم در دو رفت، شد.

به گزارش سبلان ما ،سعید علی حسینی، رئیس هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:تیم جوانان اردبیل در مسابقات لیگ برتر جوانان کشور موفق به کسب مقام دوم در دو رفت، شد.

وی افزود: امیدواریم در دور برگشت، اختلاف امتیاز جزئی را جبران کنیم و تیم اردبیل به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

رییس هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل بیان کرد: تیم استان اردبیل به همت تلاش‌های همه جانبه ورزشکاران، مربیان و هیأت وزنه‌برداری، امسال برای اولین بار در مسابقات لیگ برتر حضور یافته است.

علی حسینی تشریح کرد: اعضای تیم وزنه‌برداری اردبیل متشکل از ۲۰ ورزشکار است که ۱۳ نفر از خود اردبیل و ۷ نفر از شهرستان‌های دیگر هستند و حاصل تلاش این ورزشکاران ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز در مسابقات دور رفت لیگ برتر جوانان بوده است.

وی اضافه کرد: دور برگشت این مسابقات، اوایل بهمن یا اسفند ماه سال‌جاری خواهد بود که با قدرت هر چه تمام در آن شرکت خواهیم کرد تا بتوانیم از اعضای تیم فعلی وزنه‌برادری استان برای تیم ملی ورزشکار معرفی کنیم.

رییس هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل با اشاره به وضعیت این رشته ورزشی در سطح استان، تصریح کرد: وزنه‌برداری اردبیل با دارا بودن ۵ مدال المپیک در کارنامه خود، عقبه بسیار درخشانی دارد، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته به علت کم‌توجهی، روند رو به رشدش متوقف شده است.

دعوت ۶ وزنه‌بردار اردبیلی به تیم‌های ملی 

علی حسینی تاکید کرد: از زمانی که در هیات وزنه‌برداری حاضر شده‌ام تمام تلاش خود را انجام دادم تا ضمن استعدادیابی دقیق، ورزشکاران با استعداد شناسایی شده را در مسیر قهرمانی هدایت کنیم.

وی عنوان کرد: در طی این مدت با تلاش‌هایی که انجام شد در رده تیم ملی جوانان مسعود نعمتی و علی همراهی و در رده نوجوانان طاها نعمتی، عرفان ابراهیم‌پور، ابوالفضل حاجی‌پور و امیرحسین قربانی به تیم ملی دعوت شدند.

علی حسینی از آماده‌سازی وزنه‌برداران اردبیلی برای مسابقات زیر ۱۶ سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد تیم اردبیل در این مسابقات مدال‌های رنگارنگی را کسب نماید.

 

انتهای پیام/ج