14:44 - 1400/09/12
کد خبر: 93392

۱۰ سال پیاده روی 10 کیلومتری در راه نماز جمعه

روز جمعه، در حال از مسیر جاده بیله سوار _جعفرآباد بودم. پیرمردی که با نوه خود در حاشیه جاده در حال پیاده‌روی به سمت جعفرآباد مغان بودند نظرم را به خود جلب کرد،این پیرمرد و پسر کوچک حدود ۱۰ سال قبل هر هفته پیاده مسیر ۱۰ کیلومتری روستا تا محل نماز جمعه را طی می‌کنند.

به گزارش سبلان ما ،در یک روز جمعه، در حال از مسیر جاده بیله سوار _جعفرآباد بودم. پیرمردی که با نوه خود در حاشیه جاده در حال پیاده‌روی به سمت جعفرآباد مغان بودند نظرم را به خود جلب کرد.

رانندگان با بی‌تفاوتی از کنارش عبور میکردند و تعدادی هم نیز درخواست می کنند تا سوار خودرو آن‌ها شود، اما امتناع می‌کنند.

این پیرمرد و پسر کوچک که ساکن روستای خانباکندی از توابع جعفرآبادمغان است،  می گوید از حدود ۱۰ سال قبل هر هفته پیاده مسیر ۱۰ کیلومتری روستا تا محل نماز جمعه را طی می‌کنم چندسالی است که نوه ام  هم با من همراه شده است.

این پیرمرد ادامه می‌دهد: عشق خاصی به شرکت در نماز جمعه داریم و شرکت در این نماز عبادی سیاسی به ما انگیزه و انرژی خاصی می‌دهد.

وی افزود: بی‌سواد وکارگر هستم اما انگیزه ویژه‌ای برای پیاده‌روی جهت حضور در نماز جمعه  با نوه ام دارم.

کوثری با تأکید بر اینکه علاقه زیادی به تلاوت قرآن دارم اما سواد خواندن ندارم، بیان می‌کند: وقتی در جلسات قرآنی و محافل انس با قرآن و یا سخنرانی علما حضور دارم، سعی می‌کنم به معانی آیات قرآن گوش بدهم و در حد ممکن به آن عمل کنم.قدر نماز جمعه‌ها را باید بدانیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم؛ چرا که هیچ‌گاه تکرار نخواهند شد.

جوانان برای اقامه نماز، عبادت و بندگی خدا سستی و تنبل نکنند و پرهیز کار باشند.

بعد چند دقیقه همراهی پیرمرد و پسر کوچک باهم خدافظی کردم موقع اذان پیرمرد و بزرگ مرد کوچک ملاقات کردیم.

 

خبرنگار: مهرداد عاصمی

 

انتهای پیام/ج