13:43 - 1400/09/15
کد خبر: 93440

در مراسم روز دانشجو دانشگاه فرهنگیان اردبیل مطرح شد؛

دانشجو ، مظهر آزادگی و آرمانخواهی است

عبدی با بیان اینکه دانشجو مظهر آزادگی است، گفت: آرمان خواهی و آرمان طلبی رسالت دانشجویان است بنابرین انها با نگاه حریت و دقت در مسیر تحقق ارمان ها  به مطالبه گری می پردازد.

به گزارش سبلان ما ، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجومعلمان پردیس های علامه طباطبایی، بنت الهدی صدر و ازادگان نیر  و با سخنرانی حجت الاسلام حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  و رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل در این مراسم گفت: روز دانشجو منعکس کننده یکی از مهمترین آموزه های مکتب اسلام یعنی حریت و آزادگی برابر  استکبار و استثمار است.

وی با بیان اینکه از صدر اسلام تا کنون شهدای گرانقدر زیادی تقدیم این آرمان اسلام شده است، گفت: سه شهید گرانقدر 16 آذر سال 32در مسیر آموزه ارزشمند حریت و آزادگی بوده اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با بیان اینکه شهدای 16 آذر 32 از آغاز کنندگان انقلاب محسوب می شوند گفت: در ادامه این مسیر انقلاب اسلامی ایران با رهنمود های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به سرانجام رسید و در عصر کنونی نیز در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پله های پیشرفت و آبادانی را به سرعت طی می کند.

وی با بیان اینکه حرکت، رشد و تعالی اسلام به برکت همین آموزه ها است گفت: اتفاقات بزرگی بر اثر تحقق آرمان های اسلام در جهان بوقوع پیوسته است.

عبدی با بیان اینکه دانشجو مظهر آزادگی است، گفت: آرمان خواهی و آرمان طلبی رسالت دانشجویان است بنابرین انها  با نگاه حریت و دقت در مسیر تحقق ارمان ها  به مطالبه گری می پردازد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل در ادامه سخنان خود به به مطالبات دانشجویان حاضر در این نشست مبنی بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش، کاربردی شدن علوم تدریسی شده در دانشگاه با محیط عملی تدریس در کلاس، تربیت معلمان در تراز انقلاباستفاده از اساتید اثرگذار در محیط تعلیم  و تربیت و ایجاد ظرفیت نظریه پردازی دانشجومعلمان اشاره کرد و گفت: دانشجو باید مطالبه گر باشد و در این راه با علم و دانش و آگاهی گام بردارد.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف و رسالت های دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در کنار تعالی جایگاه معلم در نظام اموزش و پرورش، پرورش مدیر و کارمند برای سیستم اموزش و پرورش در سند بنیادین دانشگاه فرهنگیان پیش بینی شده است  و در اینده نزدیک با فراهم شدن زمینه های لازم در این راستا نیز حرکت خواهد شد.

عبدی با بیان اینکه تنها 8 سال از عمر دانشگاه فرهنگیان می گذرد گفت: به دلیل نوپا بودن این دانشگاه، چالش هایی از ابتدای تاسیس به همراه داشت که با کمی مدیریت و تعامل می توانستیم این چالش را شاهد نباشیم.

وی پذیرش معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان را مهمترین دغدغه این دانشگاه برای آینده نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم دانشگاه فرهنگیان باید تنها مجرای پذیرش و تربیت معلم در کشور شود چراکه تحقق آرمان های نظام تعلیم و تربیت در پرورش اصولی و علمی معلمان است که این تنها در دانشگاه فرهنگیان محقق می شود.

وی به سایر شیوه های جذب معلم در بدنه نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: پذیرش های اخیر نیز باید حداقل یک دوره کوتاه مدت کاملا تخصصی و کاربردی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. چراکه این معلمان با آرمان های نظام تعلیم و تربیت آشنا نیستند و با دانش و بینش مد نظر برای تعلیم و تربیت فاصله دارند و این آسیب زا است.

عبدی به سناریوهای پیش روی نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: سناریوی خبیلی خوب پیش روی تعلیم و تربیت جذب 30 الی 35 هزار دانشجو معلم بصورت یالانه است تا ضمن جبران نیروهای بازنشسته جریان پرورش معلم در طول سال همچنان برقرار باشد.

وی به سنارییو بد نظام تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: برای جبران بازنشستگان آموزش و پرورش می توان طی 3 الی 4 سال 700هزار دانشجومعلم جذب و پرورش داد و طی این مدت به بدنه اموزش و پرورش تزریق کرد که این امر گویای تامین سریع و انی معلمان مورد نیاز سیستم تعلیم و تربیت است ولی یاث رکود در سیستم تعلیم معلم به مدت 20 الی 25 سال اینده می شود  و این خسران است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با بیان اینکه سیستم جذب معلم در سالهای اخیر به سناریوی بد نظام تعلیم و تربیت نزدیکتر است، گفت: این روند باید اصلاح شود تا آرمان های نظام تعلیم و تربیت نیز محقق شود.

وی به سطوح آرمانخواهی نیز اشاره کرد و گفت: امروز همه دانشجویان باید برای رسیدن به اهداف خود  و تاثیرگذاری در جامعه سطوح مختلفی از آرمان خواهی برای خود تعریف کنند تا بتوانند  در محیط های مختلف از اثرگذاری  و تعادل در آرمانخواهی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ج