19:07 - 1400/09/15
کد خبر: 93448

استاندار اردبیل:

دانشجویان مصادیق بارز آگاهی و عناصر کنشگر در جامعه به شمار می‌روند

استاندار اردبیل بمناسب 16 آذر روز دانشجو پیامی صادر کرد.

به گزارش سبلان ما ، استاندار اردبیل بمناسب 16 آذر روز دانشجو پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛

              بسم ا... الرحمن الرحیم

  روز دانشجو در تاریخ معاصر کشورمان، یادآور چهره‌هایی چون آذر شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا است که ندای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی را در نظام استبدادی پهلوی فریاد زدند و خون جوشان خود را در راه استقلال این سرزمین دیرپا نثار کردند. 

دانشجویان که از مصادیق بارز آگاهی، پویایی و نهایتاً عناصر کنشگر در جامعه به شمار می‌روند در دوران پرشور پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دیگر برهه‌های حساس و سرنوشت‌ساز نیز منشاء خدمت و سربلندی برای ایران اسلامی بوده‌اند و یقیناً این رویه، همچنان ادامه خواهد داشت.

 اینک در آستانه 16 آذر آخرین سال قرن، این‌جانب به ارواح مطهر دانشجویان شهید، متواضعانه درود می‌فرستم و فرا رسیدن روز دانشجو را به تمامی عزیزان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر استان و نیز فرزندان شایسته استان اردبیل که در سایر دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند تبریک می‌گویم و از همه آنان می‌خواهم در ادامه دادن راه پرافتخار شهدای علمی و محقق ساختن آرزوی ملت غیور ایران، یعنی خوداتکایی و ارتقای روزافزون توان علمی میهن‌مان، برای کسب قله‌های موفقیت، به گونه‌ای تلاش کنند تا ان‌شاءا... از همان آغازین سال‌های قرن آینده، توفیقات عظیم‌تری برای نظام و مردم‌مان رقم خورند.

همچنین با این باور که دانشگاه باید کانون دغدغه‌مندی، اندیشه‌محوری، علم‌پژوهی و محیطی برای بسط بحث‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی، یافتن چرایی‌ عقب‌ماندگی و همچنین بازنشانی چگونگی توسعه باشد از روسای دانشگاه‌های استان می‌خواهم ضمن تشکیل اتاق‌های فکر، اندیشکده ها و با بهره‌گیری کافی از اعضای هیات علمی و به کار بستن شیوه‌های نو، نسبت به فراهم آوردن شرایط مساعد لازم برای تحصیل دانشجویان و کاستن از مشکلات تحصیلی‌شان با همتی مضاعف، اقدام کنند تا ان‌شاءا... سهم استان اردبیل در توسعه علمی کشور، افزایش یابد.

 سیدحامد عاملی

 استاندار اردبیل

پانزدهم آذر 1400 خورشیدی

 

انتهای پیام/آ