18:55 - 1400/09/15
کد خبر: 93453

امام جمعه بیله‌سوار:

محرومیت تحمیلی در بیله‌سوار/در برابر ظلم به مردم سکوت نمی‌کنیم

امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: محرومیت شهرستان بیله سوار تحمیلی است و این موضوع در دولت مردمی و انقلابی مورد قبول و پسندیده نیست.

به گزارش سبلان ما ، حجت‌الاسلام جابر عزیزی ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بیله سوار اظهار کرد: شایسته بود استاندار اردبیل شخصاً در این جلسه حاضر می‌شد و ما نیز مشکلات و دغدغه‌های این شهرستان را مطرح می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف در شهرستان بیله سوار کارهای متعددی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ما از فرماندار جدید خواستار پیگیری مطالبات به حق مردم منطقه هستیم چرا که محرومیت شهرستان بیله سوار در شأن این منطقه با قابلیت‌های آن نیست.

امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه در دولت مردمی و زعامتمقام معظم رهبریاین حجم از محرومیت و بی توجهی به مناطق مرزی قابل قبول نیست، گفت: ما برای حفظ این نظام با پشتوانه مردمی بسیار تلاش کردیم و اگر روزی این ملت از نظام قهر کنند باید تاوان سنگینی را پرداخت کنیم.

حجت الاسلام عزیزی به انتقاد از عدم تخصیص آب مناسب برای کشاورزی و توسعه منطقه بیان کرد: آیا این شایسته یک شهرستان مرزی با صدها شهید است که در گرفتن حقابه خود به التماس بیفتد و نمایندگان مجلس در سکوت به آب فروشی اقدام کنند.

وی گفت: هر قدر ما در تریبون نماز جمعه، اجتماعات و … محرومیت بیله سوار را فریاد بزنیم و در مقابل مسئولان سکوت کنند کاری از پیش نخواهیم برد و اوضاع به همین منوال باقی خواهد ماند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار به اختلاف و دودستگی نمایندگان در ایجاد منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و گفت: تمام زیرساخت‌های منطقه آزاد در بیله سوار موجود است اما این منطقه قربانی تشتت آرای نمایندگان شده و نتیجه اش بیکاری ده‌ها هزار جوان تحصیل کرده ای است که از مسئولان و همین نمایندگان انتظار اشتغال دارند.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: به جرأت اعلام می‌کنم که شرکت‌های در سایه آب ۱۰ هزار هکتار زمین زراعی ما را در روز روشن تصاحب کرده و به آذربایجان شرقی می‌برند و هیچ کاری نیز از دست هیچکس برنمی آید.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشاتمقام معظم رهبریدر باب توسعه کشور باید به عنوان راهبرد اساسی برای مسئولان در نظر گرفته شود، افزود: هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی ما فراید العطش برآورده اند در حالی که سهم آب ما را دیگران می‌برند و می‌خورند.

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: شهرستان بیله سوار شهرستان مولد در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری است اما دریغ از گوشه چشم مسئولان در ایجاد صنایع تبدیلی تا بتوانیم از قبل آن پاسخگوی نیاز منطقه بوده و خیل عظیمی از جوانان را در آن بکارگیری کنیم.

وی ادامه داد: ما از نگاه ناتنی مسئولان به بیله سوار رنج می بریم و جای دارد تا مسئولان با درک حساسیت زمان نسبت به رفع این محرومیت اقدام کنند تا بتوانیم سرمایه‌های عظیم انقلاب را که همان پشتوانه مردمی است حفظ کنیم.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: ۲۶ هزار هکتار آب ما که باید برای مصرف کشاورزی و صنعت تخصیص یابد را آذربایجان شرقی مصادره کرده و قاچاق آب صورت می‌گیرد که تمامی این مسائل اعتماد مردم به دولت را خدشه دار خواهد کرد.

حجت الاسلام عزیزی از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست در برابر ظلم آشکار به مردم محروم بیله سوار سکوت نکنند و این منطقه را آنگونه که شایسته است به نقطه پیشرفت و اعتلا برسانند.

 

انتهای پیام/ج