15:25 - 1400/09/20
کد خبر: 93518

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

مسئولین ورزشی،فضای سالم تربیتی در جامعه ایجاد کنند/ مسابقات ملی تکواندو در اردبیل برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در آیین اعطای کمربند مشکی دان 8 تکواندو به ورزشکار اردبیلی از مسئولان ورزش استان خواست با ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه، جوانان را به سمت ورزش سوق دهند.

به گزارش سبلان ما ، ظهر امروز آیین اعطای کمربند مشکی دان 8 تکواندو با حضور تورج خوشروزی رئیس هیات تکواندو استان اردبیل، سعید مجتهدی تکواندو کار اردبیلی و دارنده  کمربند مشکی دان 8 تکواندو در دفتر آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شد.

 لزوم فراهم شدن فضای تربیتی سالم در باشگاه های ورزشی

نماینده ولی فقیه در استان در این آیین به لزوم فراهم شدن فضای تربیتی سالم در باشگاه های ورزشی پرداخت و گفت: فضای باشگاه های ورزشی در جامعه باید بگونه ای سالم و معنوی باشد تا والدین بتوانند با خیال راحت فرزندان خود را به محیط های ورزشی بفرستند.

وی از کمبود برگزاری مسابقات ملی در استان اردبیل انتقاد کرد و گفت: رشته ورزشی تکواندو که طرفداران خوبی بین جوانان برخوردار است به فکر برگزاری رویدادهای ملی در سطوح مختلف باشد تا بتوانیم شاهد حضور جوانان و قهرمانان اردبیلی در میادین بزرگ ملی، منطقه ای و جهانی باشیم.

فعالیت بیش از 15 هزار تکواندوکار در استان اردبیل 

خوشروزی رئیس هیات تکواندو استان اردبیل نیز در این دیدار به تشریح عملکرد هیات تکواندو از سال 92 تا کنون پرداخت و گفت: بیش از 15 هزار تکواندو کار در سامانه هیات ورزشی ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 5 هزار تکواندوکار به طور منظم به فعالیت و تمرین می پردازند به محدویت های کرونایی اشاره کرد و گفت: هرچند در دوران کرونا ورزشگاه ها بسته شدند اما تکواندو به کار خود ادامه داد و آموزش ها و آزمون های این رشته ورزشی در فضای مجازی برگزار شد و تکواندوکاران نیز در رقابت های پومسه یعنی اجرای فرم به رقابت پرداختند.

رئیس هیات تکواندو استان اردبیل در ادامه سخنان خود به معرفی رشته ورزشی تکواندو پرداخت و گفت: رشته تکواندو برخلاف بسیاری از رشته های ورزشی علمی، فرهنگی و ورزشی است و علاوه بر برگزاری دوره های اموزشی و اعطای کمربند و دان به ورزشکاران، دوره های مختلف مربیگری و داوری نیز برگزار می شود.

وی از مبارزه، اجرای فرم (پومسه) و شکستن اجسام (هاتمادانگ) بعنوان بخش های مختلف تکواندو نام برد و گفت: تکواندو از جمله رشته های ورزشی است که از پویایی و نشاط فراوانی برخوردار است و ورزشکاران پس از دوران قهرمانی(مبارزه) نیز می تواند در بخش هایی چون پومسه، هاتمادانگ به رقابت پرداخته و به عنوان مربی و داور به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس هیات تکواندو استان اردبیل به برنامه های فرهنگی این هیات ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز جماعت ، شرکت در میعادگاه های نماز جمعه، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست های بصیرتی و یادواره های شهدا در کنار برگزاری کلاس های آشنایی با اخلاق پهلوانی همزمان با آموزش فنون و تکنیک های تکواندو از جمله برنامه های فرهنگی هیات تکواندو در باشگاه های استان اردبیل است.

وی قدرت ایران در تکواندو را همپای کره جنوبی در جهان عنوان کرد و گفت: در کنار این دو رقیب دیرینه، ترکیه و روسیه هم گام های بلندی برای مدعی شدن در این رشته ورزشی برداشته اند و در این راستا زیرساخت های خوبی نیز فراهم کرده اند.

خوشروزی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مشکلات هیات ورزشی تکواندو استان اردبیل نیز پرداخت و گفت: جذب جوانان و قهرمان پروری در این رشته ورزشی نیازمند توجه مسئولین به تکواندو است.

وی با بیان اینکه سالن ارمکان که خانه تکواندو استان نیز در آن قرار داده شده است استیجاری است گفت: در شرایط فعلی تنها با سوق دادن خیرین ورزشی به سمت این رشته پویا،فعال و جوان پسند است که می توان راه های پیشرفت و تعالی تکواندو در استان اردبیل را باز کرد.

سعید مجتهدی دارنده کمربند مشکی دان 8 تکواندو نیز در این دیدار به تشریح عملکرد خود طی مدت قهرمانی پرداخت و با بیان اینکه اواخر سال 57 وارد رشته تکواندو شده است، گفت: اولین کمربند تکواندوی خود را در دوران داور فلاح از اساتید تکواندو استان اردبیل در سال 58 دریافت کرده است.

وی به اساتید خود نیز اشاره کرد و گفت: پس از یادگیری فنون اولیه تکواندو، تحت تعالیم استاد عوض خوشروزی بنیانگذار تکواندو استان اردبیل پله های پیشرفت و تکامل در تکواندو را طی کرده است.

این تکواندوکار اردبیلی به سوابق قهرمانی خود نیز اشاره کرد و گفت: کسب عنوان قهرمانی در رده های مختلف سنی در کشور و حضور در مسابقات ارتش های جهان(سیزم) از جمله افتخارات من در دوران جوانی است.

وی حضور با وضو در محل تمرین را از ویژگی های تکواندو کاران اردبیل در شیاپچانگ تکواندو عنوان کرد و گفت: هیات تکواندو استان اردبیل این افتخار را دارد که با فراهم کردن محیط سالم  و معرفتی پذیرای نوجوانان و جوانان در سراسر استان باشد.

این تکواندوکار اردبیلی با بیان اینکه اخلاق پهلوانی در تکواندو حرف اول را می زند گفت: حضور در رقابت های ملی و منطقه ای و راهیابی به مسابقات جهانی مستلزم فراهم شدن زیرساخت های قوی و امکاناتی همچون سالن ورزشی مجهز به امکانات رشته تکواندو است که امیدواریم با برطرف شدن موانع پیشرفت تکواندو در استان در آینده نزدیک شاهد ظهور و بروز قهرمانان به نام جهانی از این خطه قهرمان پرور باشیم.

دکتر بهنام ابرار تکواندوکار اردبیلی دارنده  اولین کمربند مشکی دان 9 از آکادمی جهانی تکواندو در کره جنوبی(کوکیوان) است  و از جمله داوران بین المللی بود.

اولین مربی درجه یک بین المللی ،استاد بزرگ تکواندو کوکیوان در ایران و مربی نمونه در دوره ی مربیگری بین المللی کوکیوان در سال2010میلادی از جمله افتخارات استاد پیشکسوت تکواندو ایران و استان اردبیل است.

 

انتهای پیام/ج