13:42 - 1400/09/23
کد خبر: 93558

رئیس هیات ووشو استان اردبیل:

ووشو مدال‌آورترین هیات ورزشی اردبیل/مسئولان استانی به فکر احداث خانه ووشو باشند

رئیس هیات ووشو استان اردبیل گفت: خواستار احداث خانه ووشو برای این رشته مدال آور در استان هستیم.

به گزارش سبلان ما ،هوشنگ افشار رئیس هیات ووشو استان اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از کسب ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز و دستیابی به مقام نایب قهرمانی مسابقات کشوری توسط تیم منتخب استان اردبیل خبر داد و گفت: تیم ساندای استان نیز در این دوره از مسابقات به مقام قهرمانی کشور دست یافت.

وی افزود: از تیم ووشو استان اردبیل رضا عبدالهی و جعفر شیرزاد مدال طلا، سعید جاوید و رضا عظیمی مدال نقره و سعید سالمی نیز مدال برنز را برای استان به ارمغان آوردند و با کسب این موفقیت، هر ۵ ووشوکار اردبیلی به اردوی تیم ملی ووشو برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین راه یافتند.

افشار ضمن قدردانی از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان از هیات ووشو استان، بیان کرد: خوشبختانه اداره کل ورزش استان بدهی سنوات گذشته این هیات را پرداخت کرده اما با توجه به حجم بالای فعالیت هیات ووشو، از نظر مالی نیازمند حمایت های بیش از پیش این اداره کل هستیم تا بتوانیم اعتبار اعزام هایی که در سالجاری انجام شده را تامین کنیم.

رئیس هیات ووشو استان اردبیل اذعان کرد: با تلاش مربیان، داوران، ورزشکاران، اعضای کمیته های مختلف در هیات از سال ۹۰ تاکنون موفق شدیم همه ساله جزو ۳ هیات برتر استان معرفی شویم که بر این ااس می توانیم بگوییم دهه ۹۰ دهه ووشو بوده و این رشته ورزشی جهت استمرار افتخارآفرینی ها نیازمند توجه جدی مسئولین و حمایت بخش های دولتی و خصوصی است.

رئیس هیات ووشو استان اردبیل بیان کرد: با شیوع کرونا متاسفانه شرایط سختی بر ورزش استان، خصوصا ورزش های رزمی حاکم شده بود که با برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده در حد توان سعی کردیم با تداوم تمرینات باشگاهی(با رعایت پروتکل های بهداشتی و حداقل نفرات) قهرمانان استان را برای این رقابت ها آماده کنیم.

افشار اذعان کرد: تاکنون بیشترین کسب مدال در استان در مسابقات کشوری، جهانی و آسیایی از سوی هیات ووشو بوده بطوریکه هر سال حدودا ۱۰ نفر در رقابت های مختلف کسب مدال کرده و برای استان افتخار آفرینی می کنند.

وی در خصوص اقدامات زیرساختی انجام شده در قبال ورزشکاران و قهرمانان ووشو استان اظهار کرد: با تلاش های انجام شده توانستیم ۳ سکو در سطح استان برای تمرینات و آماده سازی تیم ها ایجاد کنیم که به نرخ امروز هزینه هر سکو بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان است.

این مسئول ورزشی با گلایه از فضای نامناسب تمرینات ووشو بیان کرد: به رغم اینکه ووشو استان مدال آورترین هیات در بین هیات های ورزشی است. متاسفانه ورزشکاران این رشته هم از خانه ووشو محروم هستند و هم سالن مناسب برای تمرین ندارند.

رئیس هیات ووشو استان خواستار  اختصاص یا احداث خانه ووشو برای ورزشکاران استان استان شد و گفت: با این شرایط و کمبود امکانات هیات استان توانسته قهرمانانی شایسته تحویل جامعه ورزشی استان دهد؛ اگر امکانات و زیرساخت هایی نظیر خانه ووشو و اختصاص سالن های تمرینی مناسب تامین شود قطعا شاهد افزایش مدال آوری های ورزشکاران فعال در این رشته خواهیم بود.

 

انتهای پیام/آ