21:52 - 1400/10/04
کد خبر: 93702

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اردبیل خبرداد؛

ممنوعیت صعود باشگاهها و گروه های کوهنوردی به ارتفاعات کوهستانی استان اردبیل

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اردبیل از ممنوعیت صعود باشگاهها و گروه های کوهنوردی به ارتفاعات کوهستانی استان خبرداد و گفت: این تصمیم برای حفظ جان شهروندان و کوهنوردان اتخاذ شده است.

به گزارش سبلان ما ، مهدی پهلوانی رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان شامگاه امروز در جمع خبرنگاران درباره صعود باشگاهها و گروه‌های مختلف کوهنوردی به ارتفاعات استان اردبیل گفت:‌ در نیمه دوم سال و به خصوص ماه‌هایی مانند آذر، دی و بهمن که شاهد به اوج رسیدن سرما در نقاط مختلف استان و به خصوص ارتفاعات و نقاط کوهستانی هستیم، صعود به ارتفاعات نیز با دشواری‌های زیادی همراه است و خطرات زیادی این افراد را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد که تا هرگونه صعود باشگاهها و گروه های کوهنوردی، طبیعت گردی و ... به ارتفاعات کوهستانی استان ممنوع و این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

رییس هیات کوهنوردی استان اردبیل با بیان اینکه این تصمیم برای حفظ جان شهروندان و کوهنوردان اتخاذ شده است، اظهارکرد:‌ استان اردبیل دارای گستردگی مسیرهای کوهنوردی در منطقه سبلان نیازمند اجتناب از صعودها به ارتفاعات می باشد.

پهلوانی درباره اینکه برخی از کوهنوردان حرفه‌ای که در فصل زمستان اقدام به صعود می‌کنند چه باید بکنند، گفت:‌ صعود برای افراد عادی و کوهنوردان آماتور ممنوع اعلام شده است. اما اگر باشگاهها و گروه‌های حرفه‌ای کوهنوردی قصد صعود دارند باید قبل از صعود موضوع را به کمیته فنی هیات کوهنوردی استان اردبیل اطلاع داده و مسیر و مبدا خود را نیز مشخص کنند. در آنجا با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی کوهستان امکان اینکه آیا این افراد مجاز به صعود هستند یا خیر بررسی می‌شود.

وی از شهروندان و کوهنوردان نیز خواست که حتما از صعود به ارتفاعات کوهستانی در ایام سرما و برفی سال پرهیز کنند؛ چرا که بیشترین حوادث مرتبط با کوهستان که کوهنوردان را تهدید می‌کند در همین ایام رخ داده است.

 

انتهای پیام/ج