08:06 - 1400/10/28
کد خبر: 94033

استاندار اردبیل:

گروه مشاوران جوان استانداری تشکیل می شود

استاندار اردبیل گفت: به منظور استفاده از ایده های جوانان در حوزه های مختلف، گروه مشاوران جوان در استانداری تشکیل می شود.

به گزارش سبلان ما ،سید حامد عاملی شامگاه دیروز  در نشست با مجمع جوانان استان اظهار کرد:باید در حوزه های مختلف کارگروه های تخصصی با رعایت و مطالعه تمام جوانب راه اندازی شود و هر کارگروه یک دبیر انتخاب کند تا مشکلات حوزه بصورت علمی و عملی پیگیری و بررسی شود.

وی با بیان اینکه شورای مشورتی یا مشاوران جوان از این کارگروهها تشکیل می شود گفت:با جمع بندی و بحث و بررسی مشکل طرح های جوانان در کارگروه ها می توان با نتیحه گیری بهتر به سمت عملیاتی شدن حرکت کرد.

عاملی از راه اندازی ۷ کمیته تخصصی در حوزه جوانان تحت عنوان کارگروه مشورتی و پیگیری خبرداد و افزود: کارهای تخصصی به افرادی که دارای اهلیت لازم هستند سپرده می شود و طرح های ارایه شده طبق ضرورت بادستگاه های اجرایی مرتبط قابل اجرا خواهد شد. 

وی ادامه داد:ظرفیت های استخدام در ادارات محدود است و نباید به ظرفیت های اداری متکی شد و جوانان خارج از ظرفیت اداری باید سازماندهی شوند تا به یک شاخص مطلوب در سطح کشور دست یابیم.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل تصریح کرد: شرایط جامعه در بحث تامین منابع مشکلاتی داشته که خوشبختانه در این مدت کوتاه منابع لازم به پروژه های اصلی استان تزریق شده است که در حال حاضر همه پروژه های اصلی فعال هستند.

وی با بیان اینکه اگر این روندها مشکلات ما را حل می کرد نباید در جامعه شاهد نارسایی ها می شدیم ادامه داد:شاخص های اصلی استان ما نسبت به سایر استان ها از قبیل شاخص های عمرانی ، اقتصادی، کشاورزی و غیره شایسته مردم نجیب استان نیست و باید همه تلاش کنیم با ایجاد زیرساخت های لازم از شرایط مناسب برخوردار شویم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه باید در سیاست های خود تغییراتی ایجاد کنیم اظهار کرد: هرچند هرگونه اعمال تغییر روند مدیریتی هزینه دارد اما باید با مدیریت جهادی در حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگ و اقتصاد با سرمایه گذاری زیربنایی تغییرات اساسی ایجاد کرد تا در بهبود سرنوشت استان تاثیر گذار باشیم.

  وی اضافه کرد:اگر سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش، حوزه فرهنگ و منابع انسانی انجام شود قطعا در شاخص های استان تغییر و تحول اساسی ایجاد می شود.

این مسوول گفت: در توسعه و پیشرفت حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش با اندیشه و خرد جدید و نیروهای تازه نفس اقدام خواهد شد چرا که جوان گرایی یک اصل و شاخص توسعه است و باید نسل به نسل و متناسب با شایسته سالاری مسولیت ها انتقال یابد.

عاملی توسعه فرهنگ و نیروی انسانی را یک اصل بر شمرد و افزود: باید در  حوزه فرهنگ و تربیت نیروی انسانی پیشرفت کنیم  تا در سایر حوزه ها نیز پیشرفت و توسعه حاصل شود.

رییس شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد:نگاه حل مسایل در استان کم رنگ شده و باید راهکار مناسب برای حل این معضل ارایه شود و صرفا تکیه بر دستورالعمل ها و بخش نامه ها و دیدگاه های تنگ نظرانه نمی تواند استان را از چالش های موجود خارج کند.

استاندار اردبیل ادامه داد:جوانان استان برای توسعه و پیشرفت این مرز و بوم و نسل های  آینده دغدغه های زیادی دارند باید با همفکری و هم اندیشی فاصله فکری در سطح استان را کاهش دهیم و از نخبه های استان حمایت کنیم که رضایت خداوند در این کارها است.

انتهای پیام/م