13:36 - 1400/10/28
کد خبر: 94038

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

ثبت بارش ۱۱۰ سانتی متری برف در میان رودان خلخال/ سردترین نقطه استان اردبیل۲۳ درجه زیر صفر بود

با اشاره به بیشترین میزان بارش در استان افزود: بیشترین میزان بارش برف در شهرهای استان از نیر و سرعین با ۷۲ سانتیمتر بارش و کمترین نیز از گرمی با ۲۹ سانتیمتر گزارش شده است که در مناطق حومه شهری در ایستگاه میان رودان خلخال بارش برف تا ۱۱۰ و در منطقه نیارق شهرستان نمین نیز به ۹۴ سانتیمتر هم رسیده است.

به گزارش سبلان ما ،سیاوش محمدی  مدیرکل هواشناسی استان اردبیل پیش از ظهر مروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان اردبیل پرداخت و گفت:سامانه بارشی که از شب پنجشنبه هفته گذشته وارد استان شده و تا دوشنبه شب در منطقه فعال بود موجب بارش‌های سنگین برف در مناطق مرکزی و جنوبی به ویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر شد.

وی با اشاره به بیشترین میزان بارش در استان افزود: بیشترین میزان بارش برف در شهرهای استان از نیر و سرعین با ۷۲ سانتیمتر بارش و کمترین نیز از گرمی با ۲۹ سانتیمتر گزارش شده است که در مناطق حومه شهری در ایستگاه میان رودان خلخال بارش برف تا ۱۱۰ و در منطقه نیارق شهرستان نمین نیز به ۹۴ سانتیمتر هم رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: ارتفاع بارش در شهرهای اردبیل، نمین، خلخال، فیروزآباد و مشگین شهر به ترتیب ۵۶، ۴۵، ۵۸، ۵۹ و ۳۰ سانتیمتر برآورد شده است.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: در شهرهای شمالی استان بارش برف را نداشتیم اما دمای هوا در شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز نیز زیر صفر بوده و به صورت مقطعی بارش باران را شاهد بودیم.

وی به افزایش بارش‌های ثبت شده در استان اشاره و اذعان کرد: پیش از بارشهای دی ماه جاری به ویژه بارشهای هفته اخیر در سال آبی جاری بارش‌های استان نسبت به بلند مدت کاهش ۳۲ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۹ درصدی داشت که با افزایش نزولات آسمانی کمبود بارش‌ها جبران شده و این مقدار به ترتیب به ۹ و ۱۳ درصد افزایش یافت.

مدیرکل هواشناسی استان به کاهش محسوس دمای هوا نیز اشاره و اضافه کرد: هم اکنون سردترین نقطه استان اردبیل با ۲۳ درجه زیر صفر فرودگاه اردبیل بوده که در سایر ایستگاه‌ها هم دمای هوا تا منفی ۱۱ درجه نیز رسیده است.

 

انتهای پیام/ج