14:16 - 1400/11/01
کد خبر: 94075

امام جمعه لاهرود:

نهضت پاسخگویی مسئولین به مردم راه اندازی شود

امام جمعه لاهرود با بیان اینکه باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بتوانند بر عملکرد مسئولین نظارت و مطالبه گری کنند، گفت: نهضت پاسخگویی مسئولین به مردم در جامعه راه اندازی شود.

به گزارش سبلان ما ، حجت‌الاسلام صفری امام جمعه  بخش لاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد صدیقه کبری حضرت زهرا (س) و ولادت امام خمینی (ره )و تبریک روز زن و روز مادر ، از همگان خواستند تا به پویش ( من یک مادرم ) بپیوندند ‌و از زنان سرپرست خانوار حمایت و کمک کنند.

وی در ادامه شرط اصلی تحقق حکومت علوی و اسلامی در جامعه را برقراری عدالت واقعی خوانده وگفت:مجریان عدالت و حاکمان و مسئولین و خواص و کارگزاران حکومتی باید خودشان عدالت‌خواه، و ظلم ستیز و عادل بوده و درواقع خودشان از فساد به دور باشند تا بتوانند عدالت واقعی را اجرا کنند.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه وضعیت زندگی مسئولین نباید بالاتر از سطح زندگی اقشار متوسط و ضعیف جامعه باشد، گفت:  مسئولین و مقامات نباید فامیل و خویشاوندان خود را به پست های مهم و فعالیت های اقتصادی منسوب کنند تا زمینه ی ایجاد رانت و فساد برچیده شود.

وی افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بتوانند نظارت و مطالبه گری کنند و نهضت پاسخگویی مسئولین به راه بیفتد.

خطیب جمعه لاهرود در ادامه سفر آقای رئیسی رئیس جمهور محترم کشورمان به کشور روسیه را مثبت ارزیابی کرده و دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی آن را قابل قبول خواند و همچنین رزمایش مشترک بین سه کشور قدرتمند ایران  ، چین و روسیه را سد محکمی دربرابر استکبار جهانی دانست و قدرت بازدارندگی آن را برای کشورهای غربی و شیطان بزرگ آمریکا ، غیره قابل تحمل خواند.

وی در ادامه از تلاش های شبانه روزی و زحمات کارکانان راهداری ، هلال احمر ، شهرداری ها و دهیاریها بخاطر بازگشایی جاده ها و راه های ارتباطی در شبانه روز گذشته که با تمام توان در میدان عمل حاضر بودند تشکر کرده و همچنین خواستار تلاش مضاعف در برف روبی جاده و معابر را شد.

وی از مردم بخصوص کسانی که اوضاع مالی و اقتصادی خوبی دارند خواست تا در این اوضاع گرانی و وضعیت بحرانی اقتصادی ، از فقرا و نیازمندان دستگیری کرده و با احسان و نیکوکاری به هم وطنانمان یاری برسانند.

 

 خبرنگار بخش لاهرود: شهروز محمدرحیمی

 

انتهای پیام/ج