13:09 - 1400/11/06
کد خبر: 94139

امام جمعه شهرستان نیر:

خدمات مسئولین به مردم در ایام بحرانی برف و کولاک، تداعی گر اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی بود/ همدلی و اقدام مسئولان، مردم شهرستان نیر را به آینده امیدوارتر کرد

امم جمعه شهرستان نیر به بحران اخیر اشاره کرد و گفت: مسئولان استانی و شهرستانی، با روحیه انقلابی و کارجهادی در آستانه سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی مثل اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی، همدلی و مهربانی خاصی در اذهان مردم ایجاد کردند.

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو باسبلان ما ، به تشریع وضعیت بحرانی شهرستان نیر  به علت بارش سنگین برف و کولاک و برودت هوا در این شهرستان پرداخت و گفت: خدمات مسئولان در این ایام، تداعی گر اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی ،مهربانی و همدلی را برای جامعه به ارمغان داشت.

وی با بیان اینکه خدمات جهادی مسئولان شهرستانی واستانی در ۱۵ روز اخیر در تاریخ شهرستان نیر و اذهان عمومی ماندگار خواهد بود، گفت: برف و کولاک که تقریبا تمامی جاده های اصلی و فرعی شهرستان نیر  را مسدود کرده بود، مسئولان شهرستانی با حمایت مسئولان استانی ‌و با دعوت از مردم و گروههای جهادی و فعالان مدنی واجتماعی و اصحاب رسانه و شرکتها و سرمایه گذران خصوصی، درخدمت رسانی به مردم فوق العاده عمل کردند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مسئولان و فعالان مدنی با پخش نان در اکثر روستاهای شهرستان،دغدغه مردم را مرتفع نمودند، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد احسان، ۵۰۰ بسته معیشتی برای روستاهایی که مشکل تامین ارزاق داشتند برطرف کردند.

وی گفت: فرماندار شهرستان نیز ، با دعوت از مدیران ادارات و حضور آفرودسواران و  استفاده از ظرفیت هلی کوپتر برای تامین آذوقه مردم تلاش کردند.

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت شهرداری و پرسنل زحمت کش و بی حاشیه و پرکار آن  نهاد تلاشگر، در بحران یاد شده اشاره کرد و گفت: خدمات شایانی به مردم شهر و روستاها کردند.

وی با بیان اینکه راهداری باروحیه انقلابی  و کار جهادی روزی سه بار و بیشتر اقدام به بازگشایی جاده های اصلی و فرعی کرد، گفت: مدیر  راهداری با استفاده از ظرفیت صاحبان معادن شن و ماسه، بخصوص شیرانی های عزیز که همیشه در صحنه های حساس به میدان میآیند،عالی عمل کرد.

امام جمعه شهرستان نیر  از خدمات برادران وظیفه شیران، فکری، نوری، لطفی، احمدی و انجمن شن و ماسه به مردم شهرستان نیر قدردانی کرد و گفت: هلال احمر و مدیریت جوان و انقلابی و تیم جهادی و امدادی هلال احمر شهرستان و استان فوق العاده ظاهر شدند و حتی هلی کوپتر هلال احمر از استان های دیگر به دعوت هلال احمر استان و شهرستان و فرمانداری به روستاهای نیر خدمت رسانی کردند.

وی افزود: نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی نیز در خدمت رسانی به مسافران و پخش بسته های معیشتی و کمک به رانندگان و مسافران در راه مانده با تلاش شبانه روزی خدمات شایانی کردند.

حجت الاسلام نعمتی  خاطرنشان کرد: نکته ای که باید به آن اذعان و اقرار داشت ورود نهاد اطلاعات و امنیت استان و شهرستان، در انعکاس مشکلات شهرستان به استان و دعوت مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات مردم بسیار عالی وستودنی بود که شاید خیلی ها این عزیزان رانشناسند یا این عزیزان خود را  نشان ندهند.بنده به نوبه خودم و از طرف مردم قدردان زحمات این عزیزان گمنام ولی حاضر در صحنه هستم.

وی گفت: آب منطقه ای شهرستان و استان، با همت فرمانداری و مسئولان شهرستانی در رفع مشکل سیل روستای بوران اقدام تاریخی کردند.

امام جمعه شهرستان نیر فعالیت های ایثارگرانه سپاه مکرم شهرستان و استان در برف روبی از جاده های روستایی بویژه در بخش کورائییم و پخش ارزاق و نان و بسته های معیشتی با استفاده از ظرفیت گروههای جهادی مشکلات مردم را یادآور شد و گفت: حضور جهادگران بسیجی در روستاها و مناطق دور افتاده  و خدمت رسانی به عموم مردم فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت های جهادی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجدجامع و جوانان بنیاد هویت و مهدویت  در بحران اخیر ستودنی بود، گفت: مدیریت آموزش و پروش  و مدیران مدارس شهید رجایی جناب احمد سعیدی و مدیر  مدرسه زکیه و پرسنل خدوم در اسکان مسافرین خیلی خوب عمل کردند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: اصحاب رسانه و جوانان مسجد جامع و مردم شهرستان نیر و هیات امنای مسجد جامع  و ستاد نمازجمعه و گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در خدمت رسانی به مسافرین و اسکان مسافرین در منازل مردم و کمک به مردم روستاها و تامین مایحتاج آنها در تاریخ ثبت و ضبط شد.

وی با بیان اینکه نانوایان با درخواست فرماندار و بخشداران شبانه روزی برای رفاه حال مردم و روستاها نان تامین کردند، گفت: اورژانس شهرستان و سپاه مکرم با کمک راهداری و هلال احمر و آفرود سواران، بارها و بارها جان بیماران را در شرایط بسیار سختی نجات دادند.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: اداراتی چون منابع طبیعی، برق، آب و فاضلاب، جهادکشاورزی و دیگر نهادها، تاریخ اوایل انقلاب اسلامی و دوران جنگ را در اذهان مردم تداعی کردند.

وی با بیان اینکه در این ۱۵ روز اخیر، مسئولان استانی از جمله نیکزاد  نایب رئیس مجلس ، عاملی  استاندار اردبیل، سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به همراه  قاسمیان و میر جعفریان معاونین استانداری و ضربی مدیر هلال احمر استان،  خدمتی مدیر  ستاد بحران، حیدری مدیر آب منطقه ای، افتخاری مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاداحسان در خدمت رسانی به مردم شهرستان نیر تلاش کردند، گفت: مشکلات شهرستان نیر خیلی حادتر از تمام  مشکلات شهرستان های استان اردبیل بود اما ورود به موقع مسئولان و مردم و مجاهدت های شبانه روزی این عزیزان نگذاشتند بارش رحمت الهی به کام مردم تلخ شود.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه اگر مسئولان به موقع ورود نمی کردند یقین بدانید حتی ممکن بود شهرستان نیر تلفات جانی هم بعلت برودت هوا و مسدود بودن جاده ها بدهد، گفت: ورود به موقع مسئولان و مردم در شهرستان نیر در جهت رفع مشکلات اخیرآنها، مردم شهرستان را به آینده امیدوارتر کرد.

وی تصریح کرد: تاریخ از مجاهدت های مسئولان، مردم و فعالان اجتماعی در این ایام خواهد نوشت.

امم جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه خیلی از مدیران در شهرستان در این ایام حتی به منازلشان نرفتند و خواب راحتی نداشتند، گفت: مسئولان استانی و شهرستانی، با روحیه انقلابی و کارجهادی در آستانه سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی مثل اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی، همدلی و مهربانی خاصی در اذهان مردم ایجاد کردند.

 

انتهای پیام/ج