13:47 - 1400/11/19
کد خبر: 94345

توسط دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد؛

نشست تخصصی مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب های بزرگ جهان در اردبیل

نشست تخصصی مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب های بزرگ جهان در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ، ظهر امروز همزمان با ایام الله دهه فجر، نشست تخصصی با موضوع مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب های بزرگ جهان با حضور  مسولین پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان و جمعی از کارکنان و اساتید و دانشجو معلمان  با سخنرانی دکترامین  نواختی مقدم در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

رضا عبدی سرپرست  امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل  در این مراسم ضمن گرامیداشت چهل و سومین یال پیروزی انقلاب اسلامی، به ماهیت و فعالیت دانشگاه در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت:  نسل اول دانشگاه ها آموزش  محور بودند اما با توسعه علم نسل دوم دانشگاه ها بر محور توسعه پژوهش بنیان نهاده شد.

وی با بیان اینکه ،نسل سوم  دانشگاه ها کارافرینی بودند به ماهیت نسل چهارم دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه های جهان  جامعه نگر و جامعه محور هستند.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: دانشگاه باید ایینه تمام نمای اتفاق های جامعه باشد و همراه با ان حرکت کند تا بتواند اموزش های تخصصی و اماده سازی و تربیت تخصصی متناسب با جامعه را رقم بزند.

وی به به بیانات حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد وظایف فعالین عرصه تعلیم تربیت به ویژه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: خروجی های دانشگاه فرهنگیان در عرصه تعلیم و تربیت نقش افرینی می کنند و جامعه را به سمت و سوی  اهداف سند تحول بیادین به عنوان حیات طیبه  رهنمود می کنند.

نواختی مقدم دانشیار دانشگاه محقق و دکتری علوم سیاسی نیز در این مراسم  به مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب های بزرگ دنیا همچون فرانسه و روسیه  پرداخت و گفت: ویژگی هایی که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب ها متمایز می سازد معنویت  همراه با برابری و ازادی است.

وی به تبیین نقش امامین انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت:  انقلاب اسلامی ایران ، انقلاب عظیمی است که قابل مقایسه با سایر انقلاب های جهان نیست چراکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه معنویت و هویت دینی  بنا نهاده شده و جنس آن  فرهنگی است که تمام عرصه ها را در بر می گیرد در حالیکه سایر انقلاب های بزرگ همچون فرانسه و روسیه تک بعدی و محدود است.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به تبیین موضوع  ایدولوژی در انقلاب روسیه و فرانسه پرداخت و گفت: ایدولوژی انقلاب اسلامی بر پایه خداباوری بنا شده و ویژگی مهم ان این است که حاکمیت اسلام خواسته همه مردم است و مردم نیز خواهان استمرار نظام جمهوری بر مبنای قوانین الهی اسلامی هستند.

انتهای پیام/ج