08:39 - 1401/02/16
کد خبر: 95340

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبرداد:

خودکفایی ۶۰ هزار نفری در مجموعه‌های تحت حمایت کمیته امداد/ تعهد اشتغال ۵۰۰ هزار نفری در سال‌جاری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تحقق 301 هزر شغل در کشور خبرداد و گفت: کمیته امداد متعهد شده برای ۵۰۰ هزار نفر در سالجاری شغل ایحاد کند.

به گزارش سبلان ما ، مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در بازدید از مجموعه‌های اشتغال‌زایی اردبیل گفت: کمیته امداد در سال ۱۴۰۰، تعهد ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور را داشت که ۳۰۱ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی افزود: با توجه به تنوع فرصت‌های شغلی و متغیر بودن درآمدها، خودکفایی در برخی مشاغل زمان‌بر است، در سال گذشته ۶۰ هزار نفر شاغل که در طول سال‌های اخیر فعال شده بودند، به خودکفایی رسیدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: خودکفایی ۶۰ هزار نفری سال گذشته در مجموعه‌های تحت حمایت کمیته امداد به این معنی است که این افراد به حدی از تولید و درآمدزایی رسیدند که بدون کمک کمیته امداد، توانایی اداره زندگی را دارند.

فیروزآبادی گفت: کمیته عالی اشتغال کشور، برای سال‌جاری تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کل کشور  توسط کمیته امداد را مصوب کرده است.

وی افزود: منابع مالی در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌جاری در راستای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل، به ارزش ۲۷۴ هزار میلیارد ریال است که ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از تبصره بند ۱۶، ۱۴ هزار میلیارد ریال، از بند تبصره ۱۸ و ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) تشریح کرد: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌‌جاری، مهارت آموزی است و ۵۰ هزار اشتغال مهارت‌آموزی برای سال‌جاری پیش‌بینی شده که یکی از جوامع هدف این طرح، دانش آموزان بالای ۱۳ سال هستند.

 

انتهای پیام/ج