15:48 - 1401/02/16
کد خبر: 95345

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان اردبیل مطرح شد؛

مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته، مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی مطالبه مردم از دولت است/ لزوم رسیدگی به فرهنگ جامعه

ائمه جمعه شهرستان استان اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به تشریخ خدمات و دستاوردهای 8 ماهه دولت سیزدهم پرداخته و اعلام داشتند: انتظار مردم از دولت سیزدهم مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته و مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی و دلالان است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان استان اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به تشریخ خدمات و دستاوردهای 8 ماهه دولت سیزدهم پرداخته و اعلام داشتند:  انتظار مردم از دولت سیزدهم مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته و مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی و دلالان است.

امام جمعه موقت اردبیل: مسئولیت تنها به اسم و رسم نیست/ لزوم رسیدگی به فرهنگ شهر

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عابدیان امام جمعه موقت اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه معرفت امری حسی است گفت: بزرگترین آرزوی اهل معرفت این است که به معرفت واقعی دست یابند . باید تلاش کنیم که یازده ماه بعد از ماه رمضان خودمان را کنترل کنیم .

عابدیان با بیان اینکه معرفت باعث قرب و حرکت است گفت: در ماه رمضان انسان امید به معرفت پیدا کرده است معرفتی که هدف خلقت است و خداوند برای آن ما را خلق کرده است "جن و انس برای معرفت خلق شده اند".

وی گفت: هر چیز که خداوند خلق کرده است برای این است که خدا را بشناسیم در عالم هدف این است که ما معرفت پیدا کنیم و حجاب ها کنار برود . طهارتی که در ماه رمضان به دست آوردیم از دست ندهیم ، گناه نکنیم تا حجاب ایجاد نشود.

خطیب موقت نماز جمعه اردبیل تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که بشریت با آن مواجه است و در تمام عرصه های زندگی با آن رو به رو است این است که با دو راهی ها مواجه می شود و نمی داند کدام راه درست و کدام نادرست است کدام راه انسان را به سعادت می رساند و کدام گمراه می کند تقوا تنها چیزی است که انسان را در مسیر تشخیص این دو راهی ها یاری می نماید. تقوا دو کلمه است گناه نکنیم و واجبات را انجام دهیم

وی با تاکید بر اینکه اشخاصی که مسئولیت قبول کرده اند بایستی برای آن مسئولیت ها وقت زیادی صرف کنند گفت: مسئولین بایستی به مسئولیت هایی که قبول کرده اند وقت کافی اختصاص دهند و اینطور نباشد که فقط اسم آن مسئولیت ها را داشته باشند و وقت کافی برای آن نگذارند.

عابدیان با اشاره به اینکه نباید افراد چندین مسئولیت را همزمان قبول کنند گفت: متخصص ترین و کارآمدترین افراد هم در صورت تعدد مشاغل از جهت اینکه نمی توانند وقت کافی برای شغل مورد صرف کنند موفق نخواهند بود.

وی افزود: از ریاست محترم جمهوری تقاضامندیم که مسئولیت های متعدد به یک نفر داده نشود و اگر چنین افرادی نیز وجود دارند که مسئولیت های متعددی دارند افراد دیگری به جای او نصب شود.  

امام جمعه موقت اردبیل استفاده از ظرفیت های استان را عامل پیشرفت استان دانسته و گفت: هر چند برخی پیشرفت ها در استان دیده می شود اما قابلیت های زیادی نیز وجود دارد که در گرو بودجه و ردیف نیست و می توان با به خرج دادن ابتکار و بهره گیر از ظرفیت های موجود شاهد رشد استان شد. ظرفیت های تاریخی ، طبیعی آب و هوای خوش و... استان در مجامع بین المللی ثبت شود تا شهرمان چهره بین المللی پیدا کند.  

وی رسیدگی به فرهنگ شهر را ضروری دانست و از مسئولین خواست تا از هم فکری نخبه های فرهنگی حوزه و دانشگاه استفاده شود.  

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اینکه کشور ما چهار مرحله جنگ را پشت سر گذاشته است گفت: اکنون ما در حال حاضر وارد پنجمین جنگ یعنی جنگ ادارکی شده ایم دشمنان در این جنگ سعی دارند تا تفکرات افرادی که به دین ، مقدسات ، نظام و ارکان نظام باور دارند را ناخودآگاه و نامحسوس دگرگون کنند و یک سری پارادایم ها و الگوهای معیار ایجاد می کنند که ناخودآگاه  با قبول آن الگو از تمام اعتقادات دست کشیده شود جنگ ادراکی بالاتر و اثرگذار تر از جنگ نرم است یک سری ارزش ها و باورها را توسط امپراطوری رسانه ای القا می کنند که خروجی آن دست کشیدن از باورها است و جوانان ما در معرض این خطر هستند. دشمن در برابر ما صف آرایی کرده است و می کوشد تا یک نقطه سیاه روی یک صفحه سفید با با بزرگنمایی بیش از حد روی نقطه سیاه مانور می دهند.

امام جمعه مشگین‌شهر: دستاوردهای 8ماهه دولت در عرصه ملی و بین المللی ستودنی است/ انتظار مردم از دولت، مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته است

حجت‌الاسلام رضا با وقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین‌شهر با تشریح خدمات ارزنده هشت ماهه دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف ، پرداخت بدهی‌های کلان دولت گذشته ، مهار بیماری کرونا ، افزایش فروش نفت و توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی را از جمله دستاوردهای مهم دولت انقلابی  رئیسی بیان کرد.  

وی در عین حال خواستار توجه جدی دولت انقلابی حجت‌الاسلام رئیسی به وضع معیشتی مردم شد و اظهارامیدواری کرد با همدلی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه مشکلات اقتصادی  کشور برطرف شود.

خطیب جمعه مشگین‌شهر همچنین گفت: انتظار مردم از دولت رئیسی مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته و مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی و دلالان است.

وی ادامه داد: برغم توطئه‌های مکرر دشمنان جهت دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس بخوبی نشان دادند که همچنان پشتیبان آرمان‌های انقلاب ، نظام و رهبری هستند.

توصیه نمازگزاران به بهره‌گیری از توشه ماه رمضان ، محکومیت جنایت هشت شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع بدست وهابیون جنایتکار و گرامیداشت هفته معلم از دیگر سخنان امام جمعه مشگین‌شهر بود.

امام جمعه شهرستان نیر: سیاه‌نمایی، ظلم به انقلاب و مردم است/ صاحب نظران با مطالبه های عالمانه و منطقی، مسئولان را به چالش بکشانند

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به اهمیت ادب در کسب تقوا پرداخت و با بیان اینکه هرچیزی ادبی دارد و ادب مجلس، گوش دادن است، گفت:  ادب مسئولین نسبت به مردم، گوش دادن و شنیدن است بنابراین مسئولین  اگر می خواهند ترقی کنند باید گوش شنوا داشته باشند.

 وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی، پیچیده است گفت:  سیاست یک علم است ولی سیاست‌بازی  نفاق می آورد به  همین خاطر نباید بدون تحقیق و اطمینان به اخبار منتشر شده در بولتن های خبری و شبکه های اجتماعی اعتماد کرد و باید نسبت به اخبار در مطبوعات، بولتن های خبری و شبکه های اجتماعی حساس بوده و دین خود را به سادگی نفروشید.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: هرگونه خبری نیازمند تبیین، تحلیل و اطلاعات کافی است تا مردم با عمل و خویشتنداری در دام دشمن گرفتار نشوند.

وی از مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی خواست تا با هوشیاری چراکه تخریب مسئول دیگر خیانت به اسلام،خون شهدا و آرمان‌های انقلاب و امام است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه توجیه در امور کاری و عملکرد نسبت به هر امری  برگرفته از نفاق و ریا است، گفت: تکمیل خدمات به مردم،در واقع عبادت خداوند متعال است.

 امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به نشانه های فول آمریکا اشاره کرد و گفت  افول آمریکا در مهمترین شاخصه های نظم جدید جهانی هویدا است.

وی افزود: در زمینه شکست های راهبردی، آمریکا بعد از فروپاشی شوروی  و ایجاد دو قطبی شرق و غرب و به ویژه در دهه اخیر و درگیری بین اوکراین و روسیه، تفسیر و تحول جدیدی از  نظم جهانی آغاز شده است.

حجت الاسلام نعمتی، گفت: طبق آمارهای موجود افول قدرت اقتصادی آمریکا و ظهور  چین در عرصه اقتصاد مشهود است.

وی با بیان اینکه آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است، گفت:  آمریکا در آموزش و تکنولوژی برتری خود را به ویژه در تجهیزات نیروی هوایی از دست داده است.

امام جمعه شهرستان نیر بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه را یادآور شد و گفت: قدرت آمریکا در حال افول است و به قول نوام چامسکی، امپراطوری در حال سقوط است و ظهور قدرت های مثل ایران، چین ، روسیه و هند در ردیف کشورهای تاثیرگذار در مقیاس جهانی، کاهش قدرت آمریکا به خصوص جنگ اوکراین، پایانی بر نظم جهانی فعلی است.

وی تصریح کرد: ایران باید برای بازیگری در نقشه جدید جهانی آماده شود.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در جهاد تبیین نگاه مسئولین و مردم  نباید تنها به موضوع اقتصاد محدود شود چراکه اقتصاد یک شاخص است و شاخص های دیگری چون امنیت، پیشرفت های علمی، نوآوری، دیپلماسی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز سیاه‌نمایی هم ظلم به انقلاب و مردم است و هم ایجاد ناامیدی و تضعیف روحیه مردم می کند گفت: ناکارآمد نشان دادن مسئولان نظام از اهداف دشمنان است و باید مسئولان با اراده آهنین و کار جهادی و انقلابی، ایجاد حکمرانی اسلامی در کشور را دنبال کنند.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: صاحب نظران باید با مطالبه های عالمانه و منطقی خود  مسئولان را به چالش بکشانند  و در این میان  مسئولین نباید ناراحت شوند و انتظار نداشته باشند که اهل نظر از مطالبات شان به خاطر عملکرد بعصا خوب آنها در موضوعی، کوتاه بیایند.

وی گفت: مسئولین همانطور که از طرح  عملکرد مثبت خوشحال می شوند، طرح دغدغه و عملکرد منفی نیز نباید آنها را ناراحت کند چراکه مردم پشتوانه این نظام ولایی و الهی هستند و توصیه رهبر معظم انقلاب

نیز خدمت خالصانه و صادقانه به این ملت بزرگ است به همین دلیل مطالبه گری و روشنگری حق اصحاب رسانه و مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر به نظام بانکی نیز اشاره کرد و گفت: نقشه راه نظام بانکی گام بلند دولت برای کاهش تورم بعد از دو سال توقف در اصلاح نظام بانکی است که انشاالله دولت سیزدهم برای اصلاح نظام مالی و پولی که از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد ایران است با قاطعیت و شفافیت وارد عمل شده و با اقدامات سنجیده این گام مهم و شایسته را اجرایی کند.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود  به مشکلات معیشتی اشاره کرد و گفت: مردم به ویژه  اقشار محروم کشور در شرایط سخت مالی و معیشتی به سر می برند، مردم از دولت جهادی و انقلابی توقع دارند ، افسار گرانی های بی منطق  و لجام گسیخته  و سودجویان، دلالان فاسد  و دست اخلال گران فاسد و نفوذی اقتصادی را که در جاهای حساس اقتصادی کشور جاخوش کرده اند بگیرد چراکه این افراد درد و رنج مردم در شرایط جنگ بی امان اقتصادی را دو چندان کرده اند، وارد عمل جهادی شده و با همراهی قوه قضاییه، قاطعانه و سریع با زیاده خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند تا ضمن جلب اعتماد عمومی مردم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنند، قطعا مردم نجیب  و صبور و انقلابی کمک حال دولت در این امر مهم خواهند بود.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه هشتم شوال پرداخت و گفت: فاجعه هشتم شوال، جنایات وهابیت، خیانت بهائیت و پهلوی اول در قبرستان بقیع بود.

وی تصریح کرد: بهائیت و پهلوی اول  شریک جرم وهابیت در این جنایت بودند.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود به مسائل و مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: بعضی پروژه ها  و مسائل و مشکلات در منطقه همچنان حمایت مدیران ارشد استانی را می خواهد چراکه  پروژه بولاغلار  به عنوان مثال بعد از چندین سال، متاسفانه در همان نقطه اول مانده است.

وی به صدور مجوزها اشاره کرد و گفت:  مجوز طمانی کاربرد دارد که صورت قانونی داشته باشد، هنوز طرح جامع تصویب نشده است و بعضی مشکلات و مسائل دیگر، انتظار این است که با تدبیر خاص حل و فصل شوند چراکه برخی مشکلات و مسائل با تدبیر و تلاش  حل شدنی است.

حجت الاسلام نعمتی از سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان خواست تا با برنامه منسجم  در راستای ارتقای فرهنگ شهرستان نیر تلاش کند.

امام جمعه خلخال : عزل و نصب مدیران شهرستانی با دقت همراه شود/ مدیریت ،شایستگی لازم  دارند

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال گفت: انتظار از مسئولان و مدیران اجرایی استان اردبیل دقت بیشتر در عزل و نصب مدیران شهرستانی با لحاظ اصل پرهیز از انتخاب مدیران جناحی ، باندی ، حزبی و گروهی برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به سیستم اداری منطقه و تحمیل هزینه‌های مالی ناشی از حضور مدیران باندی در راس دستگاه‌های اجرایی منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه منافع عمومی مردم در هیچ شرایطی نباید فدای کج‌سلیقگی مدیران اجرایی شود، افزود: فردی که برای مسئولیت و یا مدیریت یک دستگاه اجرایی انتخاب می‌شود باید از هر لحاظ شایسته خدمت بوده و صرفا برای عموم مردم و حفظ بیت‌المال کار کرده و هرگز منافع عمومی مردم را فدای امیال شخصی خود یا گروه و یا جناح و باند وابسته نکند.

امام جمعه خلخال ادامه داد: انتصاب‌ها اگر بطور صحیح و مناسب صورت گیرد به نفع مردم و خیر و برکات آن به منطقه خواهد رسید و در غیر این صورت تغییر مدیریت به صرف منافع شخصی و یا جناحی تنها به ضرر مردم شده و وضعیت بدتر از قبل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از هشت ماه از روی کار آمدن دولت جدید وضعیت بسیاری از مدیران قبلی به جای مانده از دولت قبلی بلاتکلیف است، افزود: اگر چنانچه افرادی هستند که برای ادامه مدیریت شایستگی لازم را دارند باید در پست خود بمانند ، در غیر این صورت مدیران جدید به سرعت جایگزین شوند تا فصل کاری و اجرای طرح‌های عمرانی منطقه در لابلای بلاتکلیفی مدیران گم نشود.  

وی خاطرنشان کرد: فصل کاری در این شهرستان بلحاظ واقع شدن خلخال در منطقه خیلی سردسیر استان اردبیل در حال از دست رفتن است و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی منطقه آغاز نشده و به نظر می‌رسد که بخش مهمی از علت این امر بلاتکلیفی مدیران برای ماندن و یا رفتن است.

امام جمعه خلخال توسعه متوازن همه مناطق استان اردبیل و رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات را از جمله وظایف خطیر مدیران اجرایی استان اردبیل برشمرد و گفت: در توزیع امکانات و خدمات همه مناطق شهری ، مراکز بخش‌ها و روستاهای مناطق مختلف استان به یک چشم دیده شود.

وی با تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکاران مقابله با کرونا و کاهش فوتی‌های کرونا از ۷۰۰ نفر در اوج جولان این ویروس به عدد تک رقمی در هفته جاری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیرانه از کرونا تاکید کرد.

امام جمعه اصلاندوز:وضعیت جاده‌های شهرستان اصلاندوز قابل قبول نیست

حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار داشت: باید برای آخرت خود با رعایت تقوای الهی زاد و توشه‌ای داشته باشیم لذا انسان باید هم برای دنیا و هم برای آخرت خود توجه داشته باشد و انسان باید در کنار پرورش و رفع نیازهای مادی جسم به پرورش روح نیز بپردازد و این مسئله با رعایت تقوای الهی امکان پذیر خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس، افزود: مقام معظم رهبری در این سخنرانی بر لزوم گسترش میدان مقاومت در برابر استکبار جهانی تاکید کردند و به همراهی و دفاع همیشگی از مظلومان جهان به ویژه فلسطین قهرمان اشاره کردند که باید مورد توجه قرار دهیم.

جعفرزاده با تبریک هفته معلم به معلمان جامعه، تصریح کرد: با توجه به روایات و احادیث متعدد از ائمه اطهار(ع) هیچ صدقه‌ای برتر از تعلیم و آموزش نیست و معلمان در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند و به عنوان هدایتگران انسان‌ها در سطح جوامع شناخته می‌شوند که باید قدردان زحمات قشر تلاشگر فرهنگیان باشیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز مغان وضعیت جاده‌های شهرستان اصلاندوز را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات شهرستان اصلاندوز مغان در حوزه‌ راه و جاده‌های مواصلاتی است که به هیچ عنوان وضعیت جاده‌های منطقه اصلاندوز قابل قبول نیست و باید مسئولان به ویژه دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای رفع این مشکل اساسی و زیرساختی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اتحاد مسئولان رمز توسعه و پیشرفت است، ادامه داد: شهرستان اصلاندوز با توجه به اینکه جدیدالتاسیس می‌باشد بنابراین کمبودهایی در عرصه‌های مختلف دارد که امیدواریم با اتحاد مسئولان که رمز اساسی توسعه و پیشرفت است در شهرستان اصلاندوز مغان شاهد رفع مشکلات و آبادانی منطقه باشیم.

جعفرزاده با اشاره به عدم وجود بیشتر ادارات در شهرستان اصلاندوز، گفت: با توجه به اینکه منطقه اصلاندوز در سال‌های اخیر به شهرستان ارتقا یافته است باید مسئولان استانی نسبت به استقرار و ایجاد ادارات در منطقه برای خدمات رسانی به مردم اهتمام لازم را داشته باشند و این مهم اتحاد مردم را نیز برای حمایت از دولت می‌طلبد.

 

انتهای پیام/ج