20:48 - 1401/02/16
کد خبر: 95346

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

حذف ارز ترجیحی امری معقول و کارشناسی است/ لزوم شناسایی و قطع ریشه قاچاق و فساد در کشور

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی با توجه به رانت و فساد امری معقول و کارشناسی است، گفت: باید ریشه قاچاق و فساد، اَبَر بدهکاران مالیاتی و بانکی شناسایی و قطع شود تا شاهد گشایش اقتصادی در زندگی مردم باشیم.

ولی اسماعیلیرئیس کمیسیون اجتماعی ونماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باسبلان ما ، به حذفارز ترجیحی واکنش نشان داد و گفت: حذف ارز ترجیحی با توجه به رانت و فساد امری معقول و کارشناسی است.

وی با بیان اینکه حذف تدریجی ارز ترجیحی در کاهش رانت و فساد در کشور مؤثر است، گفت: این حذف باید تدریجی باشد به طوریکه در برهه فعلی کمترین آسیب را به معیشت مردم وارد کند.

اسماعیلی گفت:عدالت‌محوری در پرداخت‌ها و امنیت شغلی به ویژه برای کارگران از دغدغه های مجلس است.

وی یکی از وظایف دولت و مجلس را ایجاد بسترهای لازم برای ارتقاء رضایت زندگی و برخورداری مردم از امنیت و رفاه اجتماعی نام برد و گفت: یکی از شاخص های مهم و اساسی در این زمینه توجه به شرایط اقتصادی، امنیت شغلی، عدالت در پرداخت ها و سلامت همه جانبه در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مردم است و برای تحقق این هدف مهم، حمایت ار کارفرمایان و امنیت سرمایه گذاری، اعطاء تسهیلات مناسب، در کنار مبارزه با  رانت و فساد به ویژه کالاهای اساسی و ارز امری ضروری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به قطع یارانه آرد صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق به ویژه کالاهای اساسی امری ضروری است و باید ریشه قاچاق و فساد، اَبَر بدهکاران مالیاتی و بانکی شناسایی و قطع شود تا شاهد گشایش اقتصادی در زندگی مردم باشیم.

گفتگو از : سمیه شاهی الکران

انتهای پیام/ج