17:24 - 1401/02/18
کد خبر: 95367

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل:

پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب اقتصاد مقاومتی/ نمایشگاه توانمندی کارگاه های اقتصاد مقاومتی دایر می شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در استان در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبرداد.

به گزارش سبلان ما ، عباس نوظهور روز یکشنبه و همزمان با هفته بسیج سازندگی در نشست خبری گفت: بسیج سازندگی استان اردبیل سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب اقتصاد مقاومتی پرداخت کرد و زمینه اشتغال مستقیم برای ۹۰۰ نفر فراهم شد.

 وی افزود: امسال هم طبق برنامه ریزی صورت گرفته۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف استان پرداخت خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ۲هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، بهداشت و درمان، خدماتی و حوادث غیرمترقبه به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

نوظهور بیان کرد: بسیج سازندگی استان اردبیل در سال‌های گذشته علاوه بر جمع آوری و ارسال ده‌ها کامیون کمک‌های نقدی وغیرنقدی مردم استان به زلزله زدگان و سیل زدگان در نقاط مختلف کشور،۲۰۰ واحد مسکونی در لرستان و ۲۱ واحد مسکونی در استان کرمانشاه احداث و ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده را تعمیر و تحویل حادثه دیدگان کرده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل ۳۰ شهید جهادگر تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: بسیج سازندگی در مدت فعالیت خود خدمات زیادی در حوزه‌های مختلف انجام داده و این در حالی است که کل پرسنل رسمی آن کمتر از ۱۰۰ نفر است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل با تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اضافه کرد: بسیج سازندگی در چهار حوزه محرومیت زدایی، خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های مومنانه فعالیت می‌کند.

او با اشاره به آغاز رزمایش جهادگران فاطمی از روز گذشته در اردبیل ادامه داد: امروز هم در تمامی شهرستان‌های استان این رزمایش با حضور پرشور گروه‌های جهادی برگزار خواهد شد.

نوظهور حضور در صحنه، نمایش توانمندی‌های گروههای جهادی و ترویج فرهنگ و گفتمان جهادی در جامعه را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد و گفت: در صورت حمایت از گروه‌های جهادی می‌توان در عرض سه سال تمامی مشکلات و محرومیت‌ها را از جامعه ریشه کن کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل افزود: سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال در استان اردبیل تسهیلات اشتغالزایی در قالب اقتصاد مقاومتی پرداخت شد که زمینه اشتغال مستقیم برای ۹۰۰ نفر را فراهم کرد. امسال هم در این بخش برای پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه ارائه آموزش‌های لازم برای راه اندازی کسب و کاررا یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی استان برشمرد و گفت: پارسال سه هزار و ۱۰۰ نفر در استان از آموزش‌های بسیج سازندگی بهره‌مند شدند و با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اصناف برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر مجوز راه‌اندازی کسب و کار صادر شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ دستگاه اجرایی برای محرومیت‌زدایی اعتبار در اختیار دارند، گفت: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی برای رفع محرومیت از جامعه با بسیج سازندگی همکاری لازم را داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: امسال همزمان با هفته بسیج سازندگی ۵۱۰ برنامه‌های متنوع در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد.

نوظهور افزود: دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، اعزام گروه های پزشکی و درمانی به نقاط محروم و صعب العبور و ارائه دارو و خدمات پزشکی رایگان به مردم، اجرای طرح همگام با کشاورز، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی، عطرافشانی و غبار روبی گلزار شهدا، ارایه خدمات رایگان آموزشی، فرهنگی ارایه خدمات رایگان حقوقی و روانشناسی، برگزاری میز خدمت در ادارات و کلنگ زنی، افتتاح و بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی و برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی از جمله آنها است.

وی بهره برداری از ۲۰۳ نیروگاه خورشیدی خانگی در نقاط محروم و روستاها را از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت بسیج سازندگی در استان عنوان کرد و ادامه داد: امسال نیز راه اندازی ۲ هزار نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان برنامه ریزی شده است.

او با بیان اینکه بسیج و سپاه استان از زمان شیوع کرونا تاکنون بسته های معیشتی و بهداشتی به ارزش یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده است، اظهار کرد: علاوه بر این بسیج در ۲ سال اخیر با مشارکت و همکاری خیرین ۳۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را آزاد کرده و امسال نیز همزمان با هفته گرامیداشت بسیج سازنگی، ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان آزاد خواهد شد.

نوظهور آب رسانی به ۴۵۴ روستا و مناطق محروم ، احداث ۹۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و اجرای ۳۳۶ طرح محرومیت زدایی را از جمله پروژه های در دست اجرای بسیج سازندگی استان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ج