19:47 - 1401/02/18
کد خبر: 95371

فرمانده ناحیه اردبیل خبرداد:

سازماندهی 90 گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی شهرستان اردبیل/ ۹ واحد مسکن محرومان در اردبیل احداث شده است

فرمانده ناحیه اردبیل گفت: ۹۰ گروه جهادی در قالب یک‌هزار و ۵۴۰ نفر در رزمایش جهادگران فاطمی در شهرستان اردبیل به ارائه خدمات بهداشتی و سلامت، آبرسانی به مناطق روستایی، احداث مسکن محرومان خواهند پرداخت.

به گزارش سبلان ما ، علی حبیب‌زاده فرمانده سپاه ناحیه اردبیل عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران  به رزمایش جهادگران فاطمی اشاره کرد و گفت: بعد از دفاع مقدس کشور نیاز به یک بازسازی اساسی داشت که این بار نیز با فرمان تاریخی  رهبر معظم انقلاب، سازمان بسیج سازندگی ایجاد شد و تاکنون این نیروهای جهادی در خدمت توسعه، عمران و آبادانی کشور هستند.

وی با بیان اینکه مأموریت جهادی این نیروها هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد، گفت: در سال‌های اخیر نیز بسیج سازندگی با ورود به عرصه‌های متعدد محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی در روستاها، کمک مؤمنانه در کنار مسئولان بوده و نقش مؤثر خود را ایفا کردند.

حبیب‌زاده حفظ روحیه جهادی را خط قرمز بسیجیان در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: امسال سپاه و نواحی مقاومت بسیج برنامه‌های گسترده‌ای را در راستای اجرای اهداف سازندگی و خدمت‌رسانی در مناطق محروم تدارک دیده‌اند که انجام رزمایش جهادگران فاطمی در این راستاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این رزمایش از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت در مرکز استان و شهرستان‌ها به مدت ۱۰ روز اجرایی خواهد شد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: ۹۰ گروه جهادی شهرستان اردبیل در قالب یک‌هزار و ۵۴۰ نفر سازماندهی شده و خدمات بهداشت و سلامت، آبرسانی به مناطق روستایی، احداث مسکن محرومان و… را انجام می‌دهند.

وی افزود: بسیج سازندگی با اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه در کنار مردم و هموطنان بودند که خاطره این ایثارگری‌ها هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

حبیب زاده افتتاح و بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی، توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان، اعزام گروه های پزشکی و درمانی به نقاط محروم و صعب العبور و ارایه دارو و خدمات پزشکی رایگان به مردم، اجرای طرح همگام با کشاورز، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی، عطرافشانی و غبار روبی گلزار شهدا، ارایه خدمات رایگان آموزشی، فرهنگی ارایه خدمات رایگان حقوقی و روانشناسی، برگزاری میز خدمت در ادارات و کلنگ زنی و برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه های هفته گرامیداشت بسیج سازندگی در شهرستان اردبیل عنوان کرد.

وی بهره برداری از چهار ۴ کارگاه تولیدی با اشتغالزایی مستقیم ۴۰ نفر، در اختیار قرار دادن فضای خالی ۶ مسجد و فراهم کردن زمینه اشتغال ۵۳ نفر، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاهای "دوجاغ" بخش ثمرین و "شبلی" بخش هیر، ساخت چهار پل بین مزارع در روستاها، احداث ۹ واحد مسکونی برای محرومین، مرمت، بهسازی و تکمیل مسجد در منطقه محروم درویش آباد، راه اندازی و بهره برداری از ۳۴ نیروگاه خورشیدی خانگی و لایروبی قنات، نهرها و چشمه ها را از جمله اقدامات بسیج سازندگی شهرستان اردبیل در سال گذشته ذکر کرد.

فرمانده ناحیه شهرستان اردبیل اجرای طرح انتقال آب کشاورزی روستای  "جماران" و روستای " عباس آباد"، راه اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی، ساخت مسکن برای محرومان، احداث مخازن ذخیره آب کشاورزی و آب رسانی سالم و پایدار به ۸۵ روستا را از جمله پروژه های در دست اجرای بسیج سازندگی در شهرستان اردبیل عنوان کرد.

حبیب زاده با تاکید بر "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" به عنواان شعار سال، اضافه کرد: بسیج شهرستان اردبیل تولید و اشتغال آفرینی با محوریت دانش بنیان را رویکرد اصلی خود در تمامی زمینه ها از جمله طرح های محرومیت زدایی قرار داده است.

انتهای پیام/ج