17:44 - 1401/02/28
کد خبر: 95498

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل :

واگذاری 200 هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران طی سه سال گذشته / تامین زمین سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی نیازمند عزم جدی استانی است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: در سه سال گذشته در حدود 200 هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شد که این حجم از واگذاری ها یک رویداد اقتصادی مهم در جذب سرمایه گذاری در استان اردبیل محسوب می شود.

به گزارش سبلان ما ، محمد اهلی ظهر امروز  در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: کل مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان اردبیل 1400 هکتار است که کمتر از 1000 هکتار از این مساحت به عنوان اراضی صنعتی بوده و مابقی آن به عنوان معابر، خیابان ها، فضای سبز و محل احداث تاسیسات و محدثات محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد اراضی صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این میزان واگذاری های در سه ساله گذشته چیزی در حدود 20 درصد از کل اراضی صنعتی شهرک های صنعتی استان را شامل می شود که این آمار نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری ها در استان دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: با توجه به استقبال سرمایه گذران برای حضور در شهرک های صنعتی، متاسفانه اراضی صنعتی قابل واگذاری در برخی از شهرک های صنعتی استان به پایان رسیده و یا در شرف اتمام است.

وی تصریح کرد: البته در چند سال گذشته چندین طرح توسعه ای در شهرک های صنعتی انجام شده است که نمونه بارز آن طرح توسعه 123 هکتاری شهرک صنعتی اردبیل2 و تملک 22 هکتاری ناحیه صنعتی اصلاندوز بوده است.

اهلی افزود: البته طرح توسعه شهرکهای صنعتی جدید به صورت مستمر مورد تاکید و پیگیری مسئولان ارشد استان و این شرکت قرار داشته که متاسفانه با توجه به شرایط حاکم در مناطق استان و الزامات زیست محیطی و ... ، طرح توسعه شهرک های جدید با میزان واگذاری ها همگن نبوده و این شرکت امکان پاسخگویی به خیل عظیم سرمایه گذاران را ندارد.

وی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل، ایجاد و تملک اراضی ملی در کنار تخصیص اعتبارات مناسب است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، تامین زمین در مرکز استان را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان برشمرد و افزود: ایجاد یک شهرک صنعتی جدید و بزرگ در مرکز استان اردبیل به طور جد مورد تاکید و پیگیری های این شرکت قرار داشته که امیدواریم از طریق مساعدت و همکاری هرچه بیشتر میان سازمان ها و دستگاه های دولتی، نیاز سرمایه گذاران به اراضی صنعتی در مرکز و سایر مناطق استان تامین شود.

انتهای پیام