14:14 - 1401/02/31
کد خبر: 95541

وزیر کار و رفاه اجتماعی :

بیمه 400 هزار کارگر ساختمانی در کشور / 1 هزار واحد مسکونی کارگری در اردبیل احداث می شود

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: بزودی 400 هزار نفر از کارگران ساختمانی را زیر چتر بیمه خواهیم برد.

حجت عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت: امروز به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در خدمت شورای اداری اردبیل بودیم و طرح های مناسبی برای اشتغال آفرینی و تکمیل پروژه های ناتمام مصوب کردیم که یکی از این موارد در صورت واگذاری زمین، احداث  ۱۰۰۰ واحد مسکونی کارگری در این استان است.
 

وی افزود: ۲۰۰بسته جهیزیه برای زوج های مددجوی استان در نظر گرفته ایم  و پرداخت مستمری ۱۷۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی که در صف انتظار بودند محقق می شود.
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با پرداخت یارانه دهک ها پایین گفت: کسانی که یارانه به آنها واریز نشده بود دو گروه بودند یک عده افرادی بودند که یارانه نمی گرفتند و وب سایتی برای آنها در نظر گرفته است و افرادی نیز یارانه دریافت می کردند و این افراد به دهک دهم شناخته شده اند که با دستور رئیس جمهور یارانه این افراد واریز و در سامانه بازنگری در صورت صحت سنجی می تواند از این مبلغ استفاده کنند.
 

وی تصریح : در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی تاکنون کمیسیون اجتماعی در بسیاری از موارد کمک حال ما بوده اما در صورتی که مصوبات مربوطه در صحن مجلس مورد تصویب قرار گیرد به سرعت 400 هزار نفر از این عزیزان را زیر چتر بیمه خواهیم برد ؛ اما در سایر مشاغل باید طلبی که از سوی سازمان هدفمندی یارانه داریم  محقق شود.
 

انتهای پیام