11:54 - 1401/03/10
کد خبر: 95653

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل:

سازندگان سرود سلام فرمانده، الگوی هنری دهه نودی ها هستند/ سلبریتی های نان به نرخ روز  جایی در کشور ندارند

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل به سرنوشت دلبستگان به غرب و هنرپیشه های خودباخته در تاریخ اشاره کرد و گفت: امروز سازندگان بی ادعای سرود سلام فرمانده با عبور از همه رنگ و لعاب های سلبریتی های خودفروخته به الگوی هنری دهه نودی ها تبدیل شده اند.

سیدحامد اسحاقی مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ،  به اظهارات اخیر ترانه علیدوستی در جشنواره کن اشاره کرد و گفت: این اظهارات تاسف انگیز نشان داد برخی از به اصطلاح سلبریتی ها  فقط شعار حمایت از مردم را با خود به به یدک می کشند و هر جا اقتضا کند به دنبال مناف شخصی شان می روند.

وی به اعترافات علیدوستی در حاشیه جشنواره کن اشاره کرد و گفت:  مردم برای این افراد خود فروخته  اهمیتی نداشته و همینطور که در شبکه های اجتماعی نیز دیده و شنیده شد به صراحت اعلام کرد که  که به ما ربطی ندارد طرف پولش را ازکجا آورده من فقط دستمزدم را گرفتم.

اسحاقی در ادامه سخنان خود  رشد و نمو و به شهرت رسیدن  این هنرپیشه نماها را یادآور شد و گفت: متاسفانه این افراد فراموش کرده‌اند که اگر همین مردم و حمایت های آنان از فیلمها و سریالهایشان نبود الان خبری هم از دستمزدهای آنچنانی در کار نبود چرا که تولیدات فرهنگی بدون مخاطب مانند کاشتن بذر در شوره زار است.

این کارگردان اردبیلی در ادامه سخنان خود به رفتارهای تامل برانگیز  این به اصطلاح سلبریتی ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت:  استفاده از حربه‌هایی چون اظهار نظر در مسایل مختلف در صفحات مجازی و شعارهای دهن پر کن امروز تبدیل به ابزاری شده تا این به اصطلاح سلبریتی ها همچنان خود را در صدر خبرها بنشانند تا رقم های پیشنهادی در پروژه‌ها را بالا ببرند.

وی به خانه نشینی بعضی از هنرپیشه ها اشاره کرد و گفت:  حال این سوال مطرح است که اگر به اینها دیگر پروژه‌ای داده نشود و چند مدت خانه نشین باشند باز اینگونه اظهار نظر خواهند کرد.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل در ادامه سخنان خود رشادت های رزمندگان اسلام از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون در عرصه ها و میادین مختلف را متذکر شد و گفت:  رزمندگان اسلام 8 سال به تنهایی و با رشادت همین مردم در مقابل ابرقدرتهای تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده و اجازه نداند حتی یک وجب از خاک این کشور به دست بیگانگان بیفتد. اگر این ایثار و فداکاریها نبود معلوم نبود امثال این هنرمندان الآن در چه وضعیتی بودند. آیا می توانستند به راحتی دستمزدهای آنچنانی گرفته و در جشنواره‌ای که ماهیت ایران ستیزی اش در همین دوره اخیر با دادن جایزه به یک فیلم موهن و ضد ارزشی بر همگان روشن است شرکت کرده و علیه همین مردم و نظام اظهار نظر کنند.

وی گفت:  اگر جوانان آن زمان که جان خود را فدای میهن کردند زنده بودند امروز مجالی برای اظهار نظرهای سخیف و بیهوده امثال این هنر پیشه ها و سلبریتی های نان به نرخ روز در جشنواره‌های معلوم الحال خارجی باقی نمی ماند.

اسحاقی به سلبریتیهای واقعی اشاره کرد و گفت:  سلبریتیهای واقعی همان هایی هستند که روی میدان مین رفتند تا اجازه ندهند متجاوزان و ایادی استکبار پای کثیفشان را روی خاک مقدس میهن اسلامی بگذارند نه اینکه  امثال ترانه علیدوستی به راحتی و با فراغ بال روی فرشهای قرمز نجس خودنمایی کرده و جلوی دوربین ها و رسانه‌ها آن رفتارهای زشت و زننده را انجام دهند.

وی از سلبریتیهایی که خود را الگو و هنرمند مردمی خطاب می کنند خواست: با دقت در رفتار و گفتار خود در محافل مختلف لااقل در ظاهر حفظ آبرو کنند چراکه هست و نیست و دارایی شان از این آب و خاک و مردم است. 

این کارگردان جوان اردبیلی در ادامه سخنان خود به میخ و به نعل زدن برخی هنرمندان در محافل هنری به ویژه خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این افراد گر دغدغه مردم را دارند ،راهش گاهی به میخ و گاهی به نعلتکیه زدن نیست و کسی که واقعا دغدغمند مردم است باید از جنس مردم باشد و مشکلات آنها را با پوست و استخوان لمس کرده و درمیان آنها و در کنار آنها زندگی کند نه اینکه در خانه های آنچنانی روی کاناپه دراز کشیده و در صفحات مجازی شعار وا مردما سر دهد.

وی بصیرت و آگاهی مردم  و حضور عزتمندانه آنها در عرصه ها و میادین مختلف را متذکر شد و گفت: این مردم نشان داده اند که سره از ناسره را به خوبی تشخیص می دهند  که نمونه های آنها در تاریخ به وفور قابل مشاهده است.

 مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود به سرود سلام فرمانده اشاره کرد و گفت: این سرود حماسی از چنان اثر و بازتابی در جهان برخوردار بود که متوهمان و روشنفکرنماهای غرب زده آن را برنتافته و با اظهار نظرهای مالیخولیایی سعی در کم ارزش نشان دادن این حرکت عظیم فرهنگی شدند.

وی گفت: همین مردم با حضور خود در ورزشگاه بزرگ آزادی و میادین سایر شهرها همزمان با برگزاری جشنواره کن درس عبرت آموز دیگری به  سلبریتی های کاغذی  دادند تا شاید با این تلنگر به خود بیایید و با شعار حمایت از مردم برای خود کیسه ندوزند.

وی با بیان اینکه امروز سازندگان سرود سلام فرمانده  الگوی هنری جوانان و دهه نودی ها هستند  گفت: نمایش تبلیغاتی  و سیاسی جشنواره ای چون کن با آن همه هیاهوی رسانه ای  و هزینه های سرسام آور و فرشهای قرمز هم نتوانست صدای کودکان  و نوجوانان دهه نودی ایران بلکه اقصی نقاط عالم را خاموش و  این نجوای آسمانی امروز در فضای حقیقی و مجازی آن هم در عرصه های فراملی با حداقل ترین امکانات، تجهیزات و هزینه همچون خورشید می درخشد.

این کارگردان اردبیلی از هنرمندان متعهد و انقلابی که همواره در عمل نشان دادند حامی انقلاب و مردم هستند این بار در این عرصه رسالت سنگینی برعهده دارند تا با خلق اثار فاخر چهره واقعی نظام، مردم قهرمان و ایران اسلامی را در دنیا طنین اندازکنند تا چهره دروغین و بزک کرده و ماهیت پوچ و سیاه جشنواره هایی چون کن بیش از گذشته در اذهان مردم جهان نهادینه شود.

 

گفتگو: سمیه شاهی الکران

 

انتهای پیام/ج