12:58 - 1401/03/10
کد خبر: 95656

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج هنرمندان اردبیل:

اصل انسانیت و ارزش های الهی، حلقه مفقوده جشنواره کن/ توهین به مقدسات اسلام برگرفته از تفکر صهیونیستی است.

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج هنرمندان اردبیل با بیان اینکه فستیوال فیلم کن به تبلیغ و ترویج ارزش‌های غیرانسانی و غیرالهی مشهور است، گفت: جوایز این جشنواره سینمایی نیز نوعا به افراد و فیلم‌هایی تعلق می‌گیرد که این سیاهه موهن را تکمیل می‌کنند.

حاتم رسولی رئیس هیات اندیشه ورز بسیج هنرمندان اردبیل و از فعالان فرهنگی و هنری استان در گفتگو با سبلان ما ، به حواشی جشنواره سینمایی سیاسی کن اشاره کرد و گفت: آنچه از برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح بین المللی انتظار می‌رود، احترام به ارزش‌های فرهنگی جوامع مختلف، دخالت ندادن سوگیری‌های سیاسی، پرهیز از نفرت پراکنی و سیاه‌نمایی و تلاش در معرفی درست و حقیقی فرهنگ‌های اصیل برای سایر جوامع و ملت‌هاست. 

وی افزود: در بسیاری از فستیوال‌های هنری که در غرب برگزار می‌شود؛ این اصل نادیده گرفته شده و دائما در جهت به نمایش گذاشتن چهره‌ای مخوف و هراس انگیز، عقب مانده و به دور از ارزش‌های انسانی و سیاه و تاریک از فرهنگ‌های اصیل، خصوصا فرهنگ جوامع اسلامی و علی‌التخصیص جامعه ایران تلاش می‌شود. 

رسولی با بیان اینکه فستیوال فیلم کن به تبلیغ و ترویج ارزش‌های غیرانسانی و غیرالهی مشهور است، گفت: جوایز این جشنواره سینمایی نوعا به افراد و فیلم‌هایی تعلق می‌گیرد که این سیاهه موهن را تکمیل می‌کنند و در این دوره از جشنواره فیلم کن نیز  شاهد بودیم به فیلمی که سراسر سیاه‌نمایی و در برگیرنده مضامینی ضداسلامی و ضدشیعی است جایزه ویژه‌ای تعلق گرفت. این امر موجب جریحه‌دار شدن اعتقادات شیعیان جهان شده و هدف شوم برگزارکنندگان را بیش از گذشته  آشکار کرد.

این فعال فرهنگی و هنری اردبیل  گفت: قطعا برنامه‌ریزان، سردمداران و مجریان استکباری جشنواره کن با این حرکت ضدشیعی، اهداف خطرناکی در سر می‌پرورند و هوشیاری هنرمندان و صاحبان اندیشه بایستی جوابی دندان شکن، درخور و به موقع به این حرکت شوم بدهند. 

 وی به حضور ضدفرهنگی و رفتار ضدارزشی برخی از چهره‌های هنری کشورمان در جشنواره و صحبت‌های خلاف واقع آنها اشاره کرد و گفت: این هنرپیشه ها که خود را نماینده مردم ایران معرفی کرده‌اند نیز بایستی از سوی مراجع ذی‌صلاح مورد پیگرد واقع شود و تذکر جدی به این افراد داده شود تا هنگام حضور در مجامع هنری بین المللی،  آداب و ارزش‌های فرهنگی کشور بزرگ و متمدن ایران اسلامی را رعایت کنند.

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج هنرمندان اردبیل اهانت به ارزش های دینی مردم ایران اسلامی را نشات گرفته از تفکرات وهابی و صهیونیستی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف جشنواره سیاست زده کن که شالوده صهیونیسم است، تخریب  و اهانت به ارزش های دینی و باورهای ملت بزرگ ایران است چراکه امروز ایران اسلامی پرچمدار بیداری جهان و آشفته کننده رویاهای صهیونیسم در رسیدن به اهداف است.

وی با بیان اینکه هنرمندان متعهد و انقلابی امروز رسالت بزرگی برعهده دارند گفت: جهاد تبیین با زبان هنر بهترین شیوه پاسخ به دسیسه های هنری دشمنان است.

رسولی از مسئولان فرهنگی و هنری کشور خواست تا از طریق نهادهای جهانی نسبت به این حرکت موهن اقدام شایسته‌ای را انجام داده و شرایطی را فراهم کنند تا حضور هنرمندان در جشنواره‌های خارجی، موجب  ترویج مکتب اسلام  در جهان و افزایش منزلت  مردم ایران اسلامی شود.

 

گفتگو: مهدی جدی

 

انتهای پیام/ج