10:55 - 1401/03/11
کد خبر: 95667

حس و حال اجرای «سلام فرمانده» از زبان نوجوانان دهه نودی تبریز؛

سربازی برای امام زمان (عج) محدودیت سنی ندارد/«آقا سنی چوخ سِویرم…»/ ما حاج قاسم‌های آینده هستیم

به بهانه اجرای سرود «سلام فرمانده» در این اجتماع حاضر شدیم تا حس و حال واقعی این نوجوانان دهه‌نودی‌ را از زبان خودشان جویا شویم.

به گزارش سبلان ما ، به نقل ازآناج، اجتماع باشکوه اجرای سرود «سلام فرمانده» عصر امروز با استقبال اقشار مختلف مردمی که اغلب کودکان و جوانان دهه نودی و دهه هشتادی به همراه والدینشان بودند با شور و حالی معنوی در محوطه ارگ تبریز برگزار شد.

به همین بهانه در این اجتماع حاضر شدیم تا حس و حال واقعی این نوجوانان را از زبان خودشان جویا شویم.

در بین خیل جمعیت حاضر، چند نوجوان دارند با نشاطی وصف‌ناپذیر کنارهم سرود را هم‌خوانی می‌کنند و شور حاصل از این سرود باعث گل انداختن چهره‌هایشان شده است؛ دقایقی با آنان هم‌کلام می‌شوم تا نظرشان را درباره این اجتماع و سرود «سلام فرمانده» بپرسم.

 

«سلام فرمانده» موجب تربیت انسان‌های سالم و صالح می‌شود

یکی از آن‌ها امیرمحمد حسن‌زاده نام دارد و می‌گوید: این‌جا حس خوبی دارم و این مراسم هم نشان می‌دهد که امام زمان (عج) در قلب‌های مردم ایران جا دارند.

او این اجتماع را غرورآمیز توصیف کرده و ادامه می‌دهد: چنین اجتماعاتی نشان می‌دهد که مردم و به خصوص دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها هر لحظه آماده ابراز عشق خود به ساحت مقدس امام عصر(عج) را دارند.

از امیرمحمد درباره علت به سرزربان‌ها افتاد این سرود می‌پرسم که جواب می‌دهد: اجرای “سلام فرمانده” بر عهده کودکان و نوجوانان بود و آنان معصوم‌تر نسبت به بقیه مردم هستند و به همین دلیل عامه پسند تر شده است.

این نوجوان ۱۵ ساله اجرای هرچه بیش‌تر چنین کارهایی را موجب تربیت نسلی سالم و صالح می‌داند و یادآور می‌شود: حاج قاسم نمونه انسانی سالم و صالح بود که دهه نودی‌ها در سال های آتی جا پای چنین انسان‌های بزرگی خواهند گذاشت.

 

سربازی برای امام زمان (عج) محدودیت سنی ندارد

پویا طالبی از دیگر نوجوانان حاضر که ۱۵ سال دارد، می‌گوید: اجتماع «سلام فرمانده» نشان داد که امام زمان (عج) چقدر سرباز دارد و سربازی برای ایشان محدودیت سنی ندارد، چراکه برای این مراسم از هر سنی و قشری آمده اند.

او این سرود را حاوی بسیاری از اوصاف و صفات شیعه امام زمانی(عج) می‌داند و میگوید: این‌که جمعیت انبوهی دورهم گرده آمده‌اند تا به اصلی‌ترین فرمانده شیعیان سلام بدهند یک حرکت وصف ناپذیر است.

آرزو دارم هوادار خوبی برای آقا صاحب الزمان(عج) باشیم

شایان سامع نیز ۱۴ سال دارد که می‌گوید: این مراسم نشان داد که دهه نودی‌ها و دهه‌ هشتادی‌ها حاج قاسم های آینده هستند.

او با تبسمی شیرین نگاهش را پائین انداخته با لحنی آرام ادامه می‌دهد: ان‌شالله که ما نوجوانان و کودکان هوادار خوبی برای آقا و مولایمان صاحب الزمان(عج) باشیم.

در پایان که می‌خواهم با انداختناعکسآن‌ها، مصاحبه را به اتمام برسانم، پویا می‌پرسد که آیا می‌توانم عکس حاج قاسم را هم به دست بگیرم؟ می‌خواهم عکس‌ام مزین به تصویر ایشان نیز باشد.

 

«آقا سنی چوخ سویرم…»

کمی آن‌طرف‌تر پدر و پسری باهم خیره اجرای سرود شده‌اند و با آن هم‌خوانی می‌کنند؛ اسمش علی‌اکبر زارع هست و ۹ سال دارد و می‌گوید: همراه با پدرم از سنگفرش ارگ در حال عبور بودیم که صدای اجرای “سلام فرمانده” را شنیدیم و خود را به میان جمعیت رساندیم تا ما نیز در خواندن سرود سهیم باشیم.

از او درباره حس و حالش نسبت به امام زمان(عج) سوال می‌کنم که با کمی مکث، انگار جوابی عمیق‌تر و با احساس‌تر از این جمله نمی‌تواند پیدا کند که می‌گوید: «آقا سنی چوخ سویرم…».

آرزو داریم “سلام فرمانده” را محضر حجت‌بن‌الحسن(عج) بخوانیم

سجاد سنجرانی نوجوانی ۱۱ ساله هست که به همراه مادرش در این مراسم حاضر شده و می‌گوید: مراسم را خیلی دوست داشتم و آرزو می‌کنم امام‌مان هرچه زود‌تر ظهور کرده و باعث هدایت ما به راه راست شوند.

او با تعبیری لطیف و کودکانه وصف خود را از ظهور امام زمان(عج) چنین بیان می‌کند: اگر آقا بیایند دیگر دهان کسی به فحش و ناسزا آلوده نمی‌شود و کارهای خلاف و دزدی از جامعه ما و همه دنیا ریشه‌کن می‌شود.

مادر سجاد هم درباره این اجتماع یادآور می‌شود: آرزو داریم سرود “سلام فرمانده” را محضر آقا حجت‌بن‌الحسن(عج) بخوانیم و این سلام نظامی را به ایشان نمایش دهیم.

 

«سلام فرمانده» نشان داد انقلاب هم‌چنان پوینده و زنده به مسیر خود ادامه می‌دهد

حمید شیرازی پدر دو دهه نودی است که‌ فرزندانش در این مراسم حاضر شده است و می‌گوید: با گذشت چله انقلاب بسیاری از دشمنان نظام و انقلاب با هیاهو رسانه‌ای خود بر طبل پایان این انقلاب می‌کوبیدند که «سلام فرمانده» نشان داد راهی که امام خمینی (ره) در سال ۵۷ آن‌را شروع کرده است هم‌چنان پوینده و زنده به مسیر خود ادامه می‌دهد تا ما پرچم اصلی این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن یعی آقا صاحب الزمان (عج) بدهیم.

 

«سلام فرمانده» از بطن مردم خارج شده و مردم پای کار آن هستند

آرش رضازاده از فعالین فرهنگی و مذهبی تبریز با بیان‌ این‌که سرود «سلام فرمانده» تقریبا در تمام شهرها اجرا شده است، یادآور شد: در همه این اجتماعات مردم پای کار هستند و علتش این است که سرود از بطن مردم خارج شده و مردم پای کار آن هستند.

وی با تاکید بر این‌که این اجتماع مفهوم عمیقی را به ما می‌رساند، تصریح کرد: اهمیت و علت موفقیت کارهای فرهنگی در این است که دست مردم باشد و اگر متولیان فرهنگی و دستگاه‌های اجرائی بر آن ورود کنند موجبات شکست حرکت را فراهم کرده‌اند.

این فعال فرهنگی گفت: این اخلاص را چند سال پیش در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی می‌توانستیم ببینیم‌، چراکا آن تشییع نیز مردمی بود.

وی با اشاره به این‌که ذائقه مردم عوض نشده است و گرایش آنان در فطرت‌شان موجود است، اذعان داشت: فقط کافی است متولیان امر کار را به دست مردم بدهند تا مردم با عشق پای کار اصلی حضرت مهدی (عج) باشند.

 

گزارش از حامد سلطانپور

انتهای پیام/ج